Östersund

Vid 20-tiden i lördags åkte vi till Östersund. Att vi åkte så sent berodde delvis på att jag jobbade till 18 men också att det är lättast att åka bil med Bella då hon ska sova. Hon var vaken kanske 30 min innan hon somnade och sov sedan till 08.15 dagen efter, jippie! Hon slog upp ögonen då vi stannade bilen utanför Claes och Marie men Pontus tog bara ur henne ur bilen, la henne i sängen inne och stängde dörren, så sov hon igen. Vi däremot myste till 01 med kvällsfika som faktiskt innehöll mousserat vin, haha! Det hör ju inte direkt till vanligheterna men mina tokiga svärföräldrar ville absolut fira mig då jag fått nytt jobb. Japp, i vinter ska jag jobba i Ramundberget, känns bra och ser fram emot en vinter med hektiska stunder, massa nya arbetskompisar och mer ansvar. Blir kanon! Ja, så därför dracks det fuskchampagne så där mitt i natten nästan, hihi.

På morgonen åt vi gemensam frukost innan vi strosade lite på stan. Inte så mycket som har öppet på söndagarna ju så vi hamnade rätt snart på Paus där vi långfikade. Åh, va mysigt! Pontus föröskte få oss att äta kebab till lunch men jag ville absolut sitta på ett café där de har gott thé, massa olika kaffe och italienska grillmackor. Ja, vi har det här hemma med, bland annat på mitt jobb men ändå, det är liksom "stad" för mig och jag njöt i fulla drag!

Efter det gick vi hem och tog det lugnt innan vi fixade oss inför dejten. Det var ju huvudpoängen med stadsbesöket; att fira tio år tillsammans! Det var som sagt söndag och många hade stängt så vi bokade bord på Simon & Victor, fast vi helst hade velat testa något vi aldrig varit på men det var bara typ tre ställen att välja på. Ja, bortsett från 100 stycken "Pizza/Al á carte" men nej det var inte riktigt vad vi sökte för denna speciella kväll. Innan vi gick drack vi en cosmopolitan och trots att jag tillhör SATC-generationen så får jag nog erkänna att jag aldrig druckit det, men det var verkligen gott! Lagomt förfriskade kom vi till restaurangen och det visade sig att vi gjort helt rätt att boka bord då det var fullsatt, jättekul verkligen! Till förrätt åt vi jämtländsk delikatesstallrik, till varmrätt åt Pontus grillat lamm, jag åt renkalvfilé och till dessert drack Pontus whisky och kaffe och jag drack kaffedrink med mintu och åt marrängsuisse. Just ja, mellan varmrätten och desserten beställde vi in en skål med supergoda oliver. Allt var hur gott som helst och det var superkul att vara ute själva! Vi kom inte hem förrän midnatt och då sov alla sött sedan länge.

På måndagen var vi på stan igen och njöt av solen i Bashusparken bland annat. Innan vi åkte hem åt vi middag med Claes (Marie åkte till Stockholm för att träffa Pontus syrra Lotta) och precs som på vägen dit somnade Bella i bilen och vi la över henne hur smidigt som helst här hemma.

Nu har jag jobbat två dagar men Pontus och Bella har bland annat varit på fjället med Jocke och Sigrid, kommer kanske ett "pappa-blogg-inlägg" senare.

Idag hann jag faktiskt vara med på Kyrkis innan jag började så vi var där alla tre vilket ju är extra kul. En sjuksköterska informerade lite om svininfluensan men inte så mycket vi inte redan visste. Bella får ju inte vaccineras, men jag och Pontus ska vaccinera oss bland annat för hennes och alla andra barn under tre års skull. Hade jag haft en nyfödd eller varit gravid hade jag nog varit lite nojig men nu känns det som att vi gör vad vi kan och ska och sen tänker vi inte mer på det.

Nu Idol, kaffe och Pontusmys!


 
Finaste thébrickan på Paus / Claes vet att jag fotar, inte Pontus

   
Marie matar Bella / Brunch / Yepp, he's taken! ;0)

 
Bella och Pontus leker, dock inte med varandra, haha.


Kommentarer
Postat av: Pontus

Skön kille i bakgrunden på sista bilden; jag tror aldrig jag har sett en så djupt koncentrerad 26-åring i en sandlåda och en så ointresserad 1-åring någon gång! Haha, jag bjuder på den!

2009-09-16 @ 20:45:59
Postat av: Susanne

Grattis till nya jobbet, härligt!



vi ses i november om vi inte träffas här något innan. ha dé och krama Bella från mig

2009-09-17 @ 20:08:45
Postat av: johanna

Gud så rolig bild på Bella & Pontus. Måste erkänn att jag också testat en sån där grävskopa, mkt spännande!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback