Två bra dagar på raken =)

Igår var jag och Bella i lekparken med Isabel, Tobbe och Totte. Det var trevligt men knappast någon actiondag då både Bella och Totte är otroligt lugna små knottar. De satt mest och tittade och grävde lite i sanden. Lite skratt blev det iaf då de gungade! Sen lekte vi hemma innan Pontus kom hem med nya bilen och jag såklart tog den på en liten tur. Den är så fin, liten, lättkörd och söt! =)

Senare på kvällen hade jag en dejt med Hanna på Villan. Vi var bara vi två, utan karlar och barn, och det var så skönt! Vi satt i två timmar och bara surrade, ett mycket lätt men otroligt värdefullt nöje.

Medans jag gjorde det var Bella och Pontus ute på scoutäventyr. De cyklade till sjön, gjorde eld och grillade korv. Jag skulle aldrig samla pinnar, göra eld och grilla korv ensam med en 1-åring men då är ju Pontus också positiviteten personifierad och såg inga som helst problem eller faror med detta. Självklart gick det jättebra och de hade en mysig stund tillsammans. Pappas tjej!

    


Idag har Pontus jobbat heeela dagen, 9-21, så han är fortfarande inte hemma. Men det har knappast gått någon nöd på oss. Dagen började på Kyrkis där det var trevligt som vanligt. Bella stod och gick jättemycket, duktiga tjejen! Jag fikade och hon åt lunch innan det avslutades med sångstund. Bella var nog i typ femte andningen för hon tjöt av skratt i varje sång med minsta rörelse, haha. Sen däckade hon i vagnen då jag, Johanna och Sigrid promonerade nästan en timme.

Nu då vi har två bilar så var ju Volvon hemma så på eftermiddagen passade jag och Bella på att åka på Konsum. Konstigt (turligt!) nog så verkar det vara lite av en favoritsyssla. Man får dock inte gå för nära hyllorna för hon har sjukt långa armar. Även grejerna i vagnen ligger ju lite i farozonen så man får tänka på var man lägger äggen om man säger så.

Då vi kom hem tänkte jag att "jaha, bara några timmar kvar till läggdags, då blir det lite lek och slapp nu" men då ringde en vän, Helene, och bjöd på middag! Hur kul som helst så där spontant (jag fick 45 min på mig, haha). Tur att jag hade bilen hemma då igen, för de bor i grannbyn, Ljusnedal. Det är inte speciellt långt, en halvmil enkel väg kanske men inget man är sugen på att gå ändå på kvällen. Hon har två barn, och en man, men Bella var av naturliga orsaker mer intresserad av barnen, haha. De "lekte" största delen då vi åt middag och sedan fick barnen vara med och äta fruktsallad. Jättekul med en så spontan och rolig middag mitt i veckan, tack å tack!

Så nu sover Bella och jag sitter och tittar på Idol, mätt och belåte. Skönt.


Kommentarer
Postat av: Pontus

Skönt att vi kom ut idag Baby, jag tror vi behövde de båda två, inte minst för att höja vår beslutsamhet! ;0)



Syns ikväll, sen jobb x2 och sedan ledighet igen! Pussar!

2009-09-24 @ 15:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback