Liten och ynklig

...har jag varit idag. Kände redan imorse att jag var matt men pga halsont och snor så sov jag inte så bra inatt och vem är egentligen superpigg 5.40 liksom? Tänket inte så mycket mer på det utan åt frukost och lekte inne med Bella tills jag packade en väska med lunch och grejer och vi gick ner mot Risnäsets lekplats. Då jag lekte med Bella kände jag hur trött jag var; att springa, lyfta, hämta och heja tog emot och jag satte mig ner på en bänk medan hon satt nöjd ensam en stund i en vattenpöl med en hink och spade.

Jag gav Bella lunch i solen (har varit storm här idag med vi hittade lä och där var det gött) och sen somnade hon vid 11.15 redan. Jag satte kvar i solen men kände hur jag av och till mådde illa, kallsvettades och kände mig allmänt risig. Med ren villjestyrka packade jag ihop grejerna och tog mig hem. Det är rätt backigt och med vagnen var det så jobbigt. Jag har fått sämre flås både av mindre träning och pga graviditeten men jag var verkligen helt slut då jag kom hem och satte mig på bron. Bella ville upp ur vagnen men jag sa till henne att "mamma måste vila" och satt en stund på bron. Hon verkade inse att jag behövde det så hon satt snällt och väntade. Väl inne han jag bara ta av oss kläderna innan jag fick rusa på toa, något som upprepats under dagen. Satte mig i soffan och kände hur kroppen bara ville sitta där, inte anstränga sig alls. Det tillsammans med en pigg 1,5-åring är ju ingen superkombo direkt så efter jag gett Bella mellis ringde jag till Pontus och förklarade läget. Eftersom det är helg och eleverna inte har lektioner så kunde han hämta Bella så fick hon hänga med honom på jobbet fyra timmar. De fyra timmarna sov jag! Hur skönt som helst! De kom hem igen vid 18 och då fick jag i mig en fryspizza och mår väl iaf lite bättre nu.

Bella hade haft det toppen på pappas jobb. Undersökt alla rum och alla saker men höjdpunkten var katten och de två hundarna som bor där. Hon hade blivit mycket imponerad då hon fick se katten ta ett skutt från golvet upp på köksbänken, haha! Kan ju tänka mig att hon blev förvånad!

Hon gjorde en så söt grej imorse. Då jag packade ryggan tog jag fram hennes solbrillor och hon ville låna dom. Jag gav dom till henne och hon gick direkt till köket med dom och pekade på hushållspappret. Jag rev av en bit och vet ni vad sötaste ungen gör? Torkar av solbrillorna, som hon sett mig göra med mina glasögon flera gånger! Mammas hjärta smälte förstås. Herregud vad hon observerar och tar in, utan att vi tänker på det!

Pontus sover borta inatt med, men då är han ledig hela dagen imorgon istället. Bella sover och jag ska nog också snart gå och lägga mig igen =) Hoppas jag känner mig bättre imorgon då vi är lediga alla tre! Planen var att hälsa på hos Loo's men vi får överlägga med oss och dom imorgon så får vi se.

Pontus jobbar sista dagen på måndag, jag på tisdag. Sen på torsdag flyttar vi!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Usch för att vara så där svag :(, med en 1,5 -åring och en bebis i magen dessutom. Vad snällt av Pontus att ta med henne till jobbet en stund, kan tänka mig att det var skönt att så vila de där timmarna! Hoppas du mår bättre imorron!

2010-04-17 @ 20:58:11
Postat av: Susanne

Krya på dig, ses snart!



Susanne

2010-04-18 @ 10:54:55
Postat av: Maria

Hoppas du är piggare idag, jobbigt att må så dåligt när man är ensam med barn. Tur att P kunde ta henne.

Men sötis Bella, som torkade sina solisar. Det är häftigt att se vad de tar in alltså!

2010-04-18 @ 11:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback