Snart en månad...

har vi varit tvåbarnsföräldrar och det känns som om det alltid varit så. Precis som då Mirabelle kom till oss så känns det så naturligt, självklart och helt underbart. Visst är jag trött, tröttare nu än i början, men allt går så bra trots tvåårstrots och tvåbarnslogistik ;) Jag och Pontus pratar väl rätt sällan i hela meningar med varandra just nu men vi försöker få tid till bara oss kring den där halvtimmen då Bella somnat och innan jag somnar i soffan, haha. Även Pontus är trött då han kommer hem från jobbet, är ju intensivt som tusan nu inför valet. Men trots det så är han konsekvent och flexar för att kunna komma hem till oss fast han kanske skulle "behöva" vara kvar en stund på jobbet. En gång den här veckan har han jobbat över 30 minuter och då fick jag ett sms direkt. Bästa pappan! Jo just ja, han kom även hem lite senare en annan dag men då hade han somnat på pendeln och vaknade i Rönninge, haha.

Denna vecka har vi varit på ÖF tre gånger, lekt hos oss med Noa, varit på biblioteket, handlat lite kläder till oss alla i Tumba C, ätit lunch på Sibylla och varit på Tom Tits i Södertälje. Kan verka som om vi lider av hyperaktivitet den här familjen ibland men jag lovar att dagarna flyter så mycket bättre om Bella får göra något. Annars samlas det massa energi i den lilla (stora) kroppen som lagom till 19-tiden riktas mot Molly i form av slag eller tjuvnyp. Jodå, det har ökat lite men vi vet precis när det är varning för det så då är det bara att se till att ha Molly borta.

Igår var vi på Tom Tits och det var kul men Bella är för liten. Det är ju massa tekniska expriment och knappt jag förstod ju dem utan att titta i den telefonkatalogstjocka guiden man fick då man löste entrébiljetten. Men vi var där från 10-15 iaf så då var den dagen avklarad! De hade ett superfint fik så då jag gett Bella lunch, sövt henne och matat Molly satte jag mig i en fotölj, drack en smarrig latte och åt en gigantiskt baguette för 15 kr! Gårddagens men ändå, billigt! Det var mammans stund på dagen, så skönt.



  


Marie, Bellas farmor, var här en sväng igår då hon varit i stan på jobb, och Bella blev jätteglad. De var i lekparken en timme och sedan badade Marie henne innan läggdags. Vi åt en supergod kantarellsoppa med kantaraller som Marie köpt på hötorget. Kul spontanbesök!

Nu i eftermiddag kommer Bia, Sara och Isa och blir kvar till söndagmorgon då de ska på semester. Passade på då de ändå flyger från Arlanda. Ska bli så kul att få visa dem hur vi bor och att få träffa dom såklart! Bella och Isa fann ju verkligen varandra i somras så vi får hoppas att det fortfarande är så.

Appråpå Sara så ska hon, jag och min andra svägerska Maria gå på Mama-galan i november! Ska bli så roligt att få göra något festligt! Klä sig fint, sminka sig (Sara ska stajla, hihi), äta mat ifred och kanske kolla på kändisar! Ser verkligen fram emot det och det är så kul att få gå med Sara och Maria, bästa svägerskorna man kan tänka sig!

Nu ringer Pontus klocka så jag ska passa på att duscha och så innan han sticker på jobbet. Ja, man får planera in bloggande och hygienskötning då man kan, även om det är mellan 05.30-06.30 ibland, haha.

Ps: Köpte nya skor åt Bella i veckan, strorlek 27! Hon har alltså växt två storlekar över sommaren. Enligt "Stora boken om barn" är det normalt för en 5-åring, haha. Men enligt samma bok väger och mäter hon som en treårig pojke med, 15 kilo och 94 cm. Vår stora fina tjej! Ds.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Lina! Ja ni är verkligen aktiva:) Härligt att du orkar så mycket och Bella verkar ju gilla när det händer grejer. Vissa dagar är det dock skönt att bara vara hemma och slappa, så en dag med Pippifilm i soffan tar hon nog inte skada av;) Vet själv hur man försökte få ihop det när Nora var bebis. Ibland lyckades man få dem att sova samtidigt mitt på dagen och då är det bara att passa på att vila (fast ofta blev det ju tvätt, disk osv...)



Jag ser också fram emot Mamagalan, ska bli riktigt skoj att gå dit med mina härliga svägerskor, få klä upp sig och gå ut och mingla!



Du kan väl lägga upp lite fler bilder på Molly, vi är så nyfikna här och längtar efter att få träffa henne och er andra förstås. Har ni planerat nån trip till Sundsvall?



Ha en skön helg med Rhodosresenärerna:)

Postat av: Hanna

Men jösses, då har ju Tristan nästan gått om, han är 93 och väger exakt 15.0 haha vincent var 103 och väger lika 15.0 stora dom blir;)

kram på er

2010-08-23 @ 20:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback