Tvåårskalas!

I lördags fyllde ju jag 27 år och Bella fyllde två igår så vi slog ihop och firade oss båda i lördags. Var inte speciellt många och jag saknade en hel del Lindströmare men har ju nyss träffat alla och kommer träffa dom snart igen så jag överlever nog! =) Pontus mamma och pappa samt farmor och farfar var här iaf och det var jätteroligt! Blev lite mer kalas då med några fler än bara vi och det tror jag Bella uppskattade, att få känna att det var något speciellt. Ballonger, paket och tårta hör ju inte heller till vanligheterna direkt så jag tror hon kände att det var en speciell dag!


Bella öppnade varenda paket med sådan noggranhet att alla, utom hon, faktiskt hann ledsna lite, haha
 
   
Kalsdukning inomhus då det spöregnade tyvärr / Gammelfarfar Curt och Molly - en ålderskillnad på 88 år! / Farmor och farfar i soffan, pappa och Mirabelle på golvet / Tårta a la Pontus


Bella fick en balanscykel av Pontus och mig. Jättekul då Pontus höll i, jätteläskig annars. Blir nog bra till våren!


Idag har Pontus börjat jobba efter 6,5 veckor hemma tillsammans! Vi har haft en helt underbar sommar tillsammans och jag är så glad över vår fina lilla familj. Vi har haft så roligt ihop och verkligen rått om varandra och laddat batterierna inför en höst som kommer innebära mycket jobb för Pontus då det är valår och för mig som ju ska lära mig att vara tvåbarnsmamma! =) Det började idag för oss båda och det gick bra, för oss båda. Molly och Bella är verkligen väldigt lätta att ha att göra med fastän Bella väldigt lägligt kom in i tvåårstrots lagom till Molly kom. Kan ju såklart bero lite på Molly med men det började innan. Hon blir så arg för vissa saker, vissa gånger. T.ex att byta blöja är ibland en pers, likaså klä sig. Men med tio djupa andetag och lite trix och fix går det ju ändå! Läggningen går bättre nu, inget grin och skrik, fast det tar tid. Kring 30 min och vi får inte gå förrän hon sover. Men både jag och Pontus tycker att den där halvtimmen kan hon väl få nu då hon ska dela oss hela dagarna med lillasyster som får beslagta mig flera halvtimmar per dag då hon ammar... Jag har lagt Bella två kvällar nu och det har gått bra. Ikväll fick jag dock höra lite "pappa pappa"-snyft men jag parerade och efter en stund ville hon att jag skulle ligga i hennes säng och då borrade hon fingrarna djupt in i halsskinnet på mig (har hon gjort som gosgrej ända sedan hon lärde sig greppa) och så somnade hon gott. Annars brukar hon vilja att man läser men idag ville hon bara höra lite prat och få ligga nära. Ja, det är verkligen spännade och ett stort privilegium att få vara förälder och uppleva en liten människas väg genom livet!



Mirabelle leker frukthandlare! :)



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Måste säga att Bella är otroligt fin i rosa :-D!!

2010-08-09 @ 22:57:04
Postat av: Maria

Bella kommer att susa fram på den där cykeln nästa sommar! Nora kallar ju sin "snabbcykeln", och det av en anledning:)ö


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback