Inte stilla en sekund

Pontus och Mirabelle har varit lediga tillsammans i två dagar nu och det var längesedan jag såg Pontus så kvällstrött som han varit de här kvällarna. Hon kan verkligen sysselsätta en, från morgon till kväll. Hela tiden ska det hända något! Det är förstås jättekul men också tröttsamt, då hon inte är någon hejare på att leka själv. Visst kan hon pyssla med något en stund men lustigt nog händer det oftare då vi båda är hemma.

   


Nu blir det jobb och dagis för oss alla tre två dagar men sedan är vi lediga två hela dagar, tillsammans! Så underbart! Har planerat lite extra god mat med; älgfilé, tacos och älggulasch. Myspys, hade förstås suttit fint med ett glas rött till filén men jag kanske ska köpa alkoholfri öl, Carlsberg är verkligen supergod! Har inte testat alkoholfritt rödvin så mycket men de gånger jag testat har det varit äckligt, inte alls smakat vin. Vitt alkoholfritt vin är däremot rätt gott, men inte till älg ju!

Idag hade jag mina mammajeans på jobbet, iiihhhh! Kändes hur busigt som helst, som om jag inte riktigt förtjänade att ha dom än, haha. Mina vanliga jeans går motvilligt igen men är sjukt obekväma och jeanstajtsen och baggybrallorna är i tvätten så det blev dom. Var ju verkligen skönt så jag ska nog ha dom från och med nu. Vet inte varför jag har så svårt att förstå att jag faktiskt är gravid och att jag faktiskt börjar få mage som börjar synas (v. 17). Tycker allt går så fort motför med Bella, då hade man ju koll dag för dag på allt. Ser verkligen fram emot ultraljudet, efter det ska jag verkligen ta in att vi faktiskt ska ha en till liten! =)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Tiden går jättesnabbt, ända fram till veckan innan beräknad förlossning, då stannar tiden som av... trots att man har en glad (snart) 2 åring här hemma! Hoppas UL går bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback