Sjukling

Helgen i Östersund var som sagt super men starten på denna vecko blev desto sämre. Åkte på jobbet igår och kände ganska direkt att jag mådde lite konstigt men tänkte att det nog berodde på att jag sovit dåligt. Jobbade på i en timme ungefär men då började jag må riktigt illa och fick frossa som kom och gick. Sa till de som var där att jag går så fort nästa kommer in så jag stannade tappert till strax innan 10 då Maria kom och fick styra upp resten av dagen, tack! Jag körde hem igen och tur var det för efter att ha försökt få i mig thé och skorpor kräktes jag rejält och efter det sov jag precis hela dagen, och kvällen med egentligen. Var så matt!

Idag mår jag myckt bättre och ska försöka vila mig i form. Är fortfarande trött och har ont i huvudet. Har tyvärr bara Ipren hemma och det ska man ju inte äta då man är gravid så kanske vatten, vila och frukt hjälper? Annars tar jag en prommis eller så köper jag då jag hämtar Bella på dagis. Jo, hon mår bara bra så hon fick snällt gå på dagis idag så jag kunde vila. Tror dock att hon kan vara roten till mitt tillstånd. Hon var nämligen dålig i magen i helgen, bajsade mycket och löst. Hoppas hon klarar sig från det här iaf, och framförallt Pontus! Han åker ju till Chamonix på fredag så han får inte bli sjuk!

Annars då? Vi har lagt ett bud på en lägenhet i Sthlm så nu får vi vänta och se. Är väldigt sugna på den men vi förstår ju att vi måste ha alternativ men det är inte lätt att hitta! Problemet är ofta pendeltiden; för att klara vår budget (och även våra önskemål om natur) så hamnar vi ju en bit bort men vi vill inte pendla mer än ca 40 min. Blir tufft nog att vara hemma ensam med två barn måndag-fredag, 7.30-17.30, minst, då Pontus jobbar. Jakten fortsätter men håll gärna tummarna för oss!


Kommentarer
Postat av: johanna

Spännande! Vart ligger lägenheten? Nyfiken!

Postat av: Annie

Går inte Bella på dagis 20h/vecka när lillebror/lillasyster har kommit? Blir ju lite avlastning iaf. Uppskattad sådan. =)kram och grattis igen! =)

2010-02-05 @ 19:40:40
Postat av: Pontus

Framme nu! Rätt flygplats men fel terminal.. ;0) Vi tänkte "Geneve = utrike = terminal 5", ack o ack. Norweigan = terminal 2. Haha!



Vi hörs! Pussen!

2010-02-06 @ 02:55:57
Postat av: Jankan

Jag är också nyfiken på vart ni tagit sikte på boende! Vet hur kämpigt det är med budgivningar och så - önskar er all lycka!



Krya på dig!

2010-02-06 @ 16:14:15
URL: http://yanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback