Still good, men lite tristare väder

I tisdags var det kanonväder så vi var på Himlabadet, fast bara utomhus. De hade verkligen fräschat till allt och det var jättefint! Nya bänkar, ny gräsmatta (som man inte får gå på ännu tyvärr, haha) nya plattor, nytt kakel och ny färg i bassängerna, ny lekpark, ny kiosk, nya duschar och toaletter... Super! Tyvärr är det ju fortfarande snorhalt i bebispoolen men nästa gång ska vi ha med strumpor till Bella så då blir det ännu bättre. Det har tydligen klagats på de små omklädningsrummen men och de var verkligen supersmå men jag byter aldrig om där då jag badar ute. Sätter på mig bikinin hemma och där av den där sen med =) Men klart, man kan ju vilja byta bikini eller så... Men det är nog tänkt att man ska byta om och sen ta med sina saker. Hur som helst så var allt hur bra som helst och vi hade en superdag!


   
Att bada med pappa är liiite roligare än med en höggravid mamma även om jag gjorde mitt bästa för att busa! ;0)

  
Åh, man blir trött av solen och vattnet, skönt att softa och sova i vagnen


På måndagen var vi på stan och jag beställde glasögon, iiiihhh! Alltid lite nervös, är ju en viktig grej verkligen. Men jag föll för ett par direkt och även om jag provade säkert tio till så återkom jag hela tiden till dom så det fick bli så till sist! Märkte verkligen att trenden är stora glasögon. Sist, för fyra år sedan, kunde jag knappt hitta damglasögon som jag kunde ha pga mitt breda ansikte (de jag hade var herrmodell) men nu fanns det hur många som helst, sweet! De är som sagt rätt stora, lite "ovala", smalare nertill, rätt stora skalmar som smalnar av vid örat och i brunt sköldpaddemönster. Ska bli så kul att få hämta dom! Kanske kanske skulle de hinna innan helgen, hoppas!

Igår var det lite halvtrist väder (som idag) så på förmiddagen var jag, Pontus och Bella och lekte på N:a Berget och sen på eftermiddagen åkte jag, Bella och mamma till mormor och morfar och åt middag och fikade. Då var pappa och Pontus och fiskade, kom hem 2.30 inatt.

Vad som händer idag vet vi inte. Bella var sååå trött förut så hon sover redan och har så gjort i snart en timme! Normalt sover hon ju efter lunch, kring 11.30. Men hon vakande 05 (!) så det är väl förståeligt. Ikväll ska vi iaf på middag hos bror Marcus och Maria och Tuva och Nora och så ska även bror Tobia och Sara och Isa dit, kul! Hoppas Bella sover en stund till så hon orkar med kvällen bara...Mamma och pappa ska också dit så vi blir ett gäng. Tänk nästa sommar, då är det två barn till!

Imorgonkväll ska Marcus och Maria (och Tuva och Nora såklart!) vara barnvakt åt Bella då jag, Pontus, mamma och pappa ska äta ute på Vindhem. Älskar ju att vara ute på restaurang men vägrar göra det med Bella. Var på gränsen att det funkade förra sommaren och nu är det omöjligt. Visst, en snabb dagens eller en macka på stan går ju men att kräva av en 2-åring att sitta stilla och tyst en trerättersmiddag är ju inte schysst. Roligare för alla att skiljas åt då för en stund. Tror Bella kommer ha det jätteroligt med sina storkusiner. Känns bra också att vi ska dit ikväll så hon känner sig hemma imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback