Första spadtaget är taget!

Helg men knappast någon vila här hos oss! Pontus och Claes började så smått förbereda för trallbygget igår då de tog bort växter och sånt från gräsmattan och nu idag har de köpt allt material och är i full gång! Ska ju blir ett seriöst bygge det här så just nu gjuter de pelare som allt ska vila på. Sen blir det stommen och sist själva golvet. Då man tänker på en trätrall eller däck eller enkel altan eller vad man ska säga så ser det ju så simpelt ut men det är mycket jobb. Tur att Claes och Marie är här och hjälper till! Claes hjälper Pontus och Marie hjälper mig med att roa Bella och serva med annat. Det var det där med jämställdheten i hus.... Men jag ska nog måla takbalken en trejde gång (suck) sen iaf. Fast nu har jag blivit beordrad lite vila av svärmor efter en förmiddag med full rulle på lekland med Bella. Känner mig förvånansvärt smidig trots att jag faktiskt är i v 33 så jag kröp och klättrade glatt omkring där Bella ville vara. Men visst är det skönt att kolla på "Ullared" och blogga nu medan svärmor lagar lunch =)

Återkommer efter helgen så trevlig helg på er!



Bella bygger inne...


.... och farfar och pappa bygger ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback