Semester!

Igår vid 23.30 kom vi fram till Sundsvall och därmed börjar semestern. Här blir vi som sagt i två veckor och det känns så skönt och roligt! Förvisso hade inte Pontus någon semester idag då han spenderade hela dagen med att röja och städa torpet. Vi ska ju fira midsommar där med goda vänner och ingen har varit i torpet på två år! Pontus slet med röjsåg, gräsklippare, kratta, dammsugare och mopp i nästan åtta timma! Massa musbajs och damm men det fixade Baby, så snällt! Jag fick ju inte vara med pga risk för sorkpest och så där. Men jag gjorde iaf lite nytta jag med idag då jag handlade all mat inför helgen. 

Första delen av dagen spenderade jag, mamma och Bella på stan. Vi kollade på drakarna, shoppade åt Bella (tack!) och åt lunch på en av småkioskerna på torget. Mycket mysigt! På vägen hem somnade Bella så väl hemma drack vi kaffe och åt kaka i solen och bara jäste. Då Bella vaknade lekte vi lite alla tre innan jag åkte och handlade. Då jag kom tillbaka hade pappa också kommit hem och snart kom även hela kusinligan! Jättekul även om Tuva och Nora bara stannade en stund då de var på väg till en camping för midsommarfirande. Men Isa stannade med Bia och åt middag och allt. Jättekul!


  

Alla barnen lekte med vatten på gräsmattan, Isa och Bella höll på i dryga två timmar! Schysst med en leksak som är gratis förutom en balja och några burkar =)

Lagom till middag kom en trött och svettig Pontus hem som vi skickade ner i tvättstugan direkt för att dra av sig alla kläder och sen in duschen för att tvaga sig. Sen åt vi utomhus; jag, Pontus, Bella, mamma, pappa, Bia och Isa. Jättemysigt! Tjälknöl och gratäng och sen jordgubbar och glass med grädde. Jag åt säkert en liter själv! =)

Isa och Bella hade så kul hela kvällen tillsammans! Vid 20 åkte de hem men Bella roade sig själv dryga timmen till innan vi nattade henne utan problem. Lite sent men det är ju semester och hon var ju så glad och nöjd hela kvällen!

Imorgon åker vi mot torpet så vi hoppas på bra väder. Gott sällskap och god mat har vi garantier för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback