Halva dagen avklarad!

Fick sovmorgon imorse och sen åt vi frukost allihopa. Eller nej, inte Bella då som druckit en flaska välling någon timme tidigare. Vi funderar om vi ska ta bort morgonvällingen kanske och köra vanlig frukost? Kvällsvälling behåller vi en stund till då den är så bra i vår kvällsrutin med läggningen som numera bara tar några minuter, dvs den tiden det tar att dricka upp, för sen går vi ut ur rummet och då är hon nöjd, och vi med! =)

Efter frukosten gjorde vi lite nytta; diskade och slängde i en tvätt men sen gjorde vi oss klara för en fika på byn, något vi nte gjort på flera månader tror jag! Är ju lite sådär med Bella nu som har så mycket spring i benen och inte gärna sitter i en barnstol så länge. Men nu var vi ju på Villan redan kring 10.30 och då var det lite folk så Bella fick äta tidig lunch och sen fick hon busa runt bäst hon ville, eller ja nästan iaf! Jag och Pontus åt jättegoda grillade baguetter och sen lyxade jag med hemmagjord äppelpaj och fäbodglass, perfekt lunch va?! Bella verkade trivas ypperligt för hon var faktiskt rätt lugn. Vi flytatde oss till soffan och då satte hon sig och "läste" tidningar och pillade med filtarna och så där. Strax innan 12 åkte Pontus till jobbet och jag och Bella gick hemåt id et vackra vårvintervädret! Strålande sol och minus tre! Hon somnade på vägen hem så jag satte mig på bron och läste lite DN innan jag gick in och förberedde för eftermiddagens äventyr. En kanonstart på dagen och så skönt att få umgås lite med Pontus innan jobbet!


Vi ska ju till Lillramis så fort Bella vaknat och ätit mellis. Gjorde i ordning hennes lunch och packade en väska med lite nödvändiga grejer då man är ute med barn. Tror nästan jag väcker henne om hon inte vaknar själv före 13.30. Då har hon sovit 1,5 timme och det borde räcka. Varierar mycket det där nu, allt från dryga timmen till tre timmar faktiskt! Men tre timmar sover hon ju aldrig på dagis, där blir hon väckt efter två timmar cirka, inför mellis. De har frågat om det är ok och eftersom hon aldrig är sur eller tröttare än vanligt på eftermiddagen och kvällen så är det förstås ok.

Om ungarna vill vara kvar på After ski så är vi inte hemma förrän 17.30 typ och då är det nästan bara till att leka lite, myspysa och sen natten för lilla damen! Själv ska jag se på andra chansen i Melodifestivalen, så där upphetsande men men.

Thailandsresenärerna ringde nyss och de berättade att de hade ca 35-37 grader på dagarna och över 30 på nätterna. Liiite varmt tyckte pappa. Men han klagade inte; finns ju skugga, öl och havet! =) Allt var bra iaf och jag blev såklart extra sugen både på sol och värme och att få träffa dom! Blir inte förrän Valborg, helgen efter vi flyttat ner till Stockholm. Men det ska bli kul, lite vår är det kanske då därnere?!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback