Helgen kan starta

Nu har jag jobbat fem dagar och är lätt trött i benen. Jobbar ju ca 80% och det är verkligen perfekt med Pontus schema och Bellas dagistider och så där. Hon går 3-4 dagar/vecka normalt och det går jättebra på dagis nu. Gråter ibland då hon lämnas men sen under dagarna verkar hon trivas. Äter, sover och leker t.om lite! =) Är ju lite dålig på att leka ute (hur lätt är det då man är 1,5?) och det här är ett dagis som är ute mycket men hon har börjat undersöka trappan (där man kan hoppa från kanten), bollar, pulkor, spadar, hinkar och stora plastbilar. Inne är mitt intryck att det är måleri, läsning och dockpyssel/låtsasfika som gäller, som hemma alltså.

Men nu har alltså jag och Bellis helg! Dock inte Pontus som jobbar hela helgen. Skitvecka nu igen men det går fint. Egentligen är hela mars en skitmånad om man ska se till antalet timmar kvalitetstid hela familjen har tillsammans eller jag och Pontus tillsammans. Han jobbar ju varannan helg och resterande helger är inbokade med andra åtaganden utomstäders. Men det finns ju ljusglimtar med! Nästa onsdag är det ju ultraljud och kvällen innan ska jag och Baby på dejt på Brunkullan i Östersund medan Bella får vara med farmor och farfar. Vi måste ju göra UL där så vi åker dit redan på tisdageftermiddag för att kunna göra detta. Najs!

Appråpå det så var det så gulligt tidigar ikväll då jag höll på att testa kläder inför dejten. Hade på mig en klänning och inga byxor och då Bella såg det började hon dra i sina byxor som om hon ville ta av dom. Jag frågade om det var det hon ville och hon sa "mmm" så jag tog av dom och då hade hon också bara klänning/tunika och bara ben. Mycket nöjd pekade hon på sin klänning och log stort, hihi! Ville kanske vara lite som mamma =)

Efter en mycket harmonisk eftermiddag och kväll tillsammans, fick t.om äta middag helt ostört då Bella åt länge och lugnt hon med, sover nu vännen och jag laddar inför Let's Dance men framförallt Solsidan, så jäkla skoj! Imorgon blir det en lugn förmiddag innan Pontus börjar kl 12 och sen ska nog eftermiddagen spenderas på LillRamis tillsammans med
Hanna och grabbarna, kanske After ski på jobbet med. Haha, sjukt att åka dit då man är ledig men Bella brukar tycka det är skoj och det är något att göra iaf!

Nu blir det TV! Ska nog poppa poppisar i pausen med, lyxigt med en hel kastrull för sig själv! Jo, men måste se det positiva i allt! ;0)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback