Trött men glad mamma!

Ska erkänna att jag är lite trött nu. Har varit ensam med Bella rätt många dagar och jobbat som vanligt plus att jag ju faktiskt är gravid, något jag titt som tätt faktiskt "glömmer". Bella är ju här och nu, på alla sätt, och hon tar massa plats, haha. Så mellan jobb och Bella är det lite TV och data sen sömn som gäller. Men vi längtar så efter dig Molly! Och vi älskar dig så Mirabelle!

Idag har jag känt mig trött nästan hela dagen, vilket normalt sett inte infaller förrän typ 19, så jag blev så glad då Hanna ringde och bjöd oss på tacos och casual fredagshäng a la småbarnsmammor. Vi åt tillsammans med en kompis till Hanna och sen lekte barnen medans vi drack kaffe och sen avslutade barnen med bad. Bella drog både en och två vurpor men det gick bra, hon blir tuffare och tuffare! Den sista var dock droppen för då bestämde hon sig för att kliva upp, fast hon var inte direkt ledsen. Appråpå det så sa dom idag på dagis (tre personal samstämmigt) att Bella mycket sällan gråter på dagis. Skönt! Däremot sa hennes "inskolningslärare" att hon har humör och kan bli riktigt arg då hon inte får som hon vill, men det väljer jag att se som en positiv egenskap, vilket också läraren tyckte.

Hannas kompis ville bjuda barnen på Kinderägg men Bella sa nej. Haha, duktiga gumman! Då han sa nej en gång erbjöd jag henne inte igen heller, känns bara onödigt. Däremot lekte hon en stund med plastägget och leksaken som hörde till.

Vid 19 åkte vi hem från Hanna och grabbarna (Marcus jobbade) och nu sover hjärtat gott. Jag ska väl kolla på Let's Dance (Heja Claudia!) och sen Solsidan innan jag ska sova i soffan till Pontus kommer hem från Bryssel någongång kring midnatt. Har lovat att jag iaf ska lyssna, jag brukar vara för trött för att prata då han kommer hem sent, haha.

Pontus jobbar hela helgen (12-24, 11-23) så jag och Bella får väl roa oss bäst det går. Det är SM i skotercross imorgon men det är lite lurigt att komma en bra tid med tanke på Bellas lunchnap. Vill ju umgås med Pontus med men eftermiddagen blir i senaste laget då jag tror allt är klart vid 15. Vi får se, kanske åker hela familjen innan Pontus börjar.


Tänk att vi har en sån här igen om drygt fyra månader!? Här är Bella bara någon dag, på mellanlanding hos farmor och farfar i Östersund innan vi åkte hem till Funäs. Som ni ser är fortfarande armbandet från BB kvar så vi var fortfarande inskrivna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback