Byxor, äntligen! (och massa babbel om andra triviala ting)

Idag har vi spenderat hela dagen (10.00-16.00) på Söder. Det är ju jättefint, men jag förstår ändå inte riktigt den här värsta hajpen som finns om SoFo och så? Tycker att allt i Stockholm är superfint! =)

Vi började dagen med lekparkhäng, eller parklekshäng som man skulle sagt om man var äkta 08:a. Japp, det heter verkligen parklek, hur skumt som helst! Bella gillar verkligen att leka ute och få använda kroppen och greja. Hon är stark och faktiskt också rätt smidig och inte alls speciellt försiktig som vi uppfattade henne för bara någon månad sedan. Hon klättar, kryper, åker rutchkana, springer, bygger, gräver.... Ja, det mesta, men helst ska vi vara hyfsat i närheten. Inte för att hjälpa men för att titta på och ge beröm, haha. Bortskämd men på det sättet skämmer vi gärna bort henne! Blir ju såklart lite svårare då Molly kommit men jag tror det löser sig naturligt. Visst, blir väl en hel del protester och gråt om jag inte kan vara med henne precis hela tiden och på det vis hon vill men det får fixa sig!

Som det praktiska barn hon är så åt hon glatt en burk kall spaghetti och köttfärssås sittandes på en parkbänk innan vi la henne i vagnen och hon sov fem minuter senare. Då passade vi på att äta en mumsig club sandwich på ett fint fik med uteservering i solen. Underbart! Nu är det dock stopp på "uteätandet"´, iaf till nästa helg. Blir ju rätt dyrt...

Då vi var klara gick vi mot Mamastore och då jag höll på att prova kläder vaknade Bella så hon och Pontus roade sig i butiken med blöjbyte och lekhörna. Det fanns en hel del fint men mycket var fina festkläder och det har jag verkligen inget behov av. Köpte ett par jeans i kort knickersmodell som jag inte var helt säker på men jag tänkte att "bättre än så här blir det inte". Men det skulle det bli! Vi gick till en butik som heter X-pand och jag var verkligen redo att vända i dörren men som tur var gick jag ändå in och tittade. Butiken som ut som en riktigt rotig loppis och hon i butiken var väl ingen inspirationskkälla heller direkt...Det mesta var verkligen inte min stil. Såg billigt och tantigt ut allting men där, mitt i allt fult, fanns alltså ett guldkorn! Ett par mörka 3/4 jeans (något längre) i baggymodell med dragsko längst ner och bakfickor. De satt super och dessutom är det ingen vanlig "mammamudd" (varken hög eller låg) utan de ska sitta nedanför magen vilket gör att man kan ha dom efter graviditeten med. Går att göra dem mindre med knappar på insidan av linningen. Smart! Slog aåklart till på dessa och så får Pontus lämna igen de från Mamastore till veckan. Nu tror jag nog att jag klarar mig rätt bra på klädfronten. Ett par linnen vore bra. Testade mammalinnen på Mamastore men de täckte ju knappt magen nu! Blir nog sånna där superlånga från VeroModa. Har någon t-shirt och ett linnne och de är super. Bra kvalitét också faktiskt!

Då shoppingen var avklarad köpte vi banan och yoghurt till Bella som hon fick till mellis och sen lekte vi i en lekpark en stund. Hon undersökte även en fontän på så nära håll som var möjligt utan att bada :) På vägen hemåt, mot pendeln, gick vi tillbaka till lekparken vi var i på förmiddagen. Pontus och jag åt glass och Bella lekte innan vi satte oss på pendeln med en nöjd tjej. Hemma lekte hon lite, åt middag, badade badkar, kollade lite på Pingu och la sig sedan som vanligt utan protester. Skönt!

Då hjärtat somnar grillade vi kött och åt rotfrukter och bea till, gott! Efter det somnade vi på soffan en kvart men nu har vi druckit lite kaffe så vi blir väl vakna en stund till, haha. Nä, att dricka kaffe på kvällen påverkar inte oss alls så jag ska nog lägga mig typ nu. Pontus ser film så han blir väl vaken en stund till.

Imorgon är det sista dagen på denna långa och underbara helg! Blir en förmiddag i en kombinerad lekpark/djurgård på förmiddagen sedan lite städning och lek hemmavid på eftermiddagen. Vi har verkligen gjort mycket i helgen så det kan vara skönt med en lite lugnare dag imorgon.

För övrigt var det sjukt fint väder här idag! Strålande sol och kring 20 grader i skuggan, wiiieee!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Så kul att läsa om er nya vardag! Bra att du hittade snygga och sköna mammabyxor, sånt ska man unna sig :). Kram!

2010-05-16 @ 17:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback