IKEA på en löningslördag and I love it!

Är så glad över mitt liv! Har väl aldrig direkt vantrivts men nu är det så bra som jag någonsin hoppats! Bästa blivande mannen, duktigaste och finaste dottern, en till likadan på väg, fint radhus, fina vänner och familj...Mmm, det ska va gött att leva! =)

Njuter av att göra saker som är så otroligt triviala egentligen. Som idag då vi var på IKEA, på en löningslördag. Vi och alla andra småbarnsföräldrar som precis hann få i sig lunch i restaurangen innan barnen somnade/bröt ihop.  Bella var dock en riktig trooper som utan vagn tog sig igenom dryga timmen inne på varuhuset, ytterligare 20 minuter i kassakö, tio minuter väntan då Pontus packade bilen, tio minuter väntan på maten och sen satt snällt och åt köttbullar och potatis innan vi åkte hem. Vår tjej!

Bella fick sitta kvar i bilen och sova medan vi packade ur och så för sedan drog vi direkt till Pontus kusin vars dotter hade 5-årskalas. Trevligt! Bella var blyg i början men sen så tinade hon upp och blev mer och mer nyfiken på de andra barnen. Väl hemma blev det lite lek med Play-dough som farmor fixade då hon var här igår och sen var det i stort sett dags för sängen.

Vi har myst med TV, varma mackor och glass. Har läst lite bok med, ska läsa någon sida till innan jag också släcker lampan snart. Imorgon ska vi (Pontus alltså) bygga köksö! Ska bli så kul att få en "egen" som vi valt stil på. Tror den blir grymt snygg med upphöjd bardisk med och två barstolar. Större delen är i vanlig bänkhöjd men sidan mot vardagsrummet/matplatsen ska alltså vara som en bar med två stolar. Stommen är IKEA-skåp men vi ska klä in den med råspånt (liggande panel) som vi ska måla i samma färg (vit) som råspånten vi har på ena väggen i vardagsrummet. Då allt är öpppet kommer det nog flyta ihop och sammanfoga allt väldigt fint!

Då allt känns klart här hemma kanske jag ska lägga upp lite bilder så ni får se hur vi bor?

God natt!


Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Det låter som ni are living the life! :) Kul att ni trivs så bra! Lägg gärna upp bilder, jag är nyfiken. F säger att det är jättefint! Jag blev så avundsjuk när han fick träffa er i veckan! Snart är det ju midsommar, ska bli jättekul att ses! Kram

2010-05-30 @ 00:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback