Sommaren i city...

"...nittonhundranitti, kommer du ihåg mig"? Haha, vilken låt va? Men vad hette gruppen? Minns att låten var med på Absolute Music tre eller nåt, var en gammal skivspelare på omslaget tror jag, i guld eller så?

Men rubriken har snarare att göra med dagens händelser! På förmiddagen var jag och Mirabelle på ÖF och det var väldans trevligt. Lagomt med folk och glada och nöjda barn. Mirabelle åt lunch där och direkt efter gick vi ner mot pendeln då vi skulle möta upp Pontus i stan då han jobbade halvdag! Som på beställning somnade hon nästan direkt på pendeln så det gick ju väldans smidigt, något som annars kan vara lite jobbigt då hon inte alltid vill sitta still i nästan 30 minuter om man säger så. Men det mest magiska var ändå att hon fortsatte sova genom hela centralen, då jag sa hej till Pontus, då vi gick mot Kungsholmen, hittade en mysig uteservering med dagens och genom hela lunchen! Hon vakande då vi precis druckit ur kaffet, vilken tajming va! =) Var underbart att sitta nere vid vattnet i t-shirt och äta lunch i lugn och ro, bara jag och Pontus.

Lillhjärtat vakande på ett strålande humör och gick en lång bit själv på betryggande avstånd från vattnet men ändå så nära att vi kunde njuta av det. Det och de fantastiskt gröna gräsmattorna och träden! Herregud, det börjar verkligen bli sommar här! Mirabelle stannade då och då och hade dansuppvisning tillsammans med Pontus, klappade händer, hejade och viftade med armar och ben, båda två!

Efter prommisen tog vi t-banan till Humlegården och där lekte vi nästan två timmar. Vi bröt då för Mirabelle började bli lite trött och ofokuserad och då var vissa leksaker rentav livsfarliga, haha. Planen var då att hitta ett par 3/4 jeans i baggystil och i mammavariant till mig men herregud vilket pissigt utbud! H&M har vissa fina tröjor men är skitdåliga på byxor, Lindex har slutat med mammakläder och resten av kedjorna har ju inte, typ Åhléns, Kappahl, MQ... Polarn tittade jag på hemma och de hade bara tajta jeans eller kjol. På fredag ska det regna så då ska vi in till stan igen och leta upp speciella mammabutiker, Mamalicious finns ju här bland annat. Blir väl förstås lite dyrare då men jag har ju knappt några gravidkläder så det vill jag nog unna mig. Man kan ju undra vad jag hade då jag var gravid med Mirabelle men jag minns det som om det var mest en klänning, ett par shorts och så bikini, haha. Lite större variation än så kan ju vara kul kanske?

Imorgon ska vi ut i skogen! Skönt att ha en dag i tystnad och friskluft då det ju blir stan igen på fredag. Vi tänker åka till Lida friluftsområde i Tullinge, nära oss alltså. Åker nog tidigt och sen leker vi och äter lunch och sen får Mirabelle sova där medan jag och Pontus bara ska vara. Skönt!

Någongång under helgen ska vi åka till Babyproffsen med, så Pontus får titta på och testa syskonvagnen. Fast det är nog redan bestämt att det blir en sån! =) Längtar så efter Molly nu! Igår var en kompis här med sin elva dagar (!) gamla dotter. Såååå liten och så söt! Mirabelle verkade tycka detsamma och var verkligen nyfiken men snäll. Idag är det 83 dagar kvar till BF. Går nog rätt fort, speciellt med tanke på att det är sommar och semester och så där.

Den här dagen verkar ha tagit knäcken på lilla familjen. Mirabelle somnade iofs i vanlig tid men även Pontus har sovit på soffan sen typ 20 och jag är också trött! Kanske man ska passa på att lägga sig helt enkelt? Eller kvällsfika? Mmm, blir nog thé och macka och sen sängen. Mysigt!

Imorgon ska kameran med, blir bilder då!



Bild från första helgen vi bodde här, två veckor sedan alltså.
Nu är det alldeles för varmt för vantar och vindoverall. Hoppas det håller i sig!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Hej Svejs!!

Ett tips ang mammakläder, Vero Moda. De har börjat med det i sina butiker.=)

Jag har för övrigt hittat hit via Sara´s blogg.=)

Hoppas ni får en härlig sommar i storstan.

Mvh Annelie

2010-05-13 @ 08:39:00
Postat av: Hanna

Åh vad härligt det låter jag saknar sthlm varje vår och sommar så det gör ont i hjärtat. Jag köpte mina gravidkläder på Gina super bra tog typ två strl större än vad jag normalt har och det fungerade super, baggyjeansshorts har hjag från mammalicious minns du dom?? bodde i dem hela sommaren/hösten haha. Härligt att höra att ni trivs, vi mår skit jut nu. Snuviuga och barnen är helt galen;) hoppas ni får härliga dagar i värmen vi för nöja oss med snö och regn haha

kram ps Marcus hälsar och Vincent tyckte i morse att vi kunde åka till pontus, lina och bella, sötnosen;)



2010-05-13 @ 10:15:36
Postat av: Fröken Richter

Åh! Jag minns den låten - såå bra! Gruppen hette Angel om jag inte minns helt fel??



Verkar som att ni trivs bra i Sthlm! Härligt! Hoppas att sommaren kommer snart bara! :) Trevlig helg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback