Älskar helger!

Denna helg har varit rolig, avslappnad, fylld med kärlek och framför allt familjetid. Vi har bara umgåtts med varandra och det har varit underbart och välbehövt.

Fredagen startade med hämtpizza i ett försök till fredagsmys men med en storasyster som åt klart på 15 min (hann dock trycka i sig en halv barnpizza på den tiden) och med en lillasyster som absolut inte förstod poängen med stillasittande föräldrar gick det väl sådär. Men vi konstaterade att det hade verkat jättemysigt om vi läst det i en krönika av typ Martina Haag, haha.

Hela lördagen var vi på Underbara barn mässan som jag ju vann biljetter till via Prinsessans blogg! Det var verkligen roligt och hela mässhallen var otroligt mysigt och barnvänlig. Massa ballonger i olika figurer, stora golvytor, lagomt med utställare i propotion till yta, fik och restauranger... Vi strosade först tillsammans sen så sov Bella och Pontus, jajamän, brevid vagnen på en träkub bland massa kuddat i entréhallen hittade jag honom...I alla fall, medans de sov gick jag själv. Blev dock lite shopping. Ett par Nova Star byxor till Bella och mysbyxor + tröja till Molly.

Testade även bärsjalar vilket jag börjat fundera på då jag ibland kan få ont i axlarna av Babybjörnen och då Molly väldigt gärna blir buren plus att det är ett bra sätt tillfredställa både henne och Bella samtidigt. Med händerna fria kan kan hjälpa och leka med Bella ju. Blev lite sugen på sjal men det finns vissa nackdelar tycker jag. T ex blir det inget naturligt nackstöd som det är med Babybjörnen och det är viktigt annars har jag ju bara en en hand fri då jag måste hålla huvudet med den ena. Sen så tar det längre tid att sätta på, oavsett om de säger att det handlar om vana och träning. Ytterligare ett minus är att Babybjörnen kan du ju ha utanpå en vindjacka eller tunnare vinterjacka men det går ju inte med en sjal. Även om man såklart kan ha jackan utanpå så blir ju du själv kall om du inte kan stänga. MEN! Då jag väl fått ner Molly i sjalen jag testade så kändes det otroligt skönt. Mjukt och lätt. Ska få låna en sjal av ett par så då får vi se hur det känns då man fått tränat lite. Eller vi och vi, Pontus vägrar sjal, haha. Men jag kan tänka mig det hemma då Bella är på dagis eller på kvällen då Bella sover. Men utomhus och med Bella är nog Babybjörnen bättre. Funderar på att sälja den vi har och köpa deras nyaste modell, Verkar ha gjorts en hel del förbättringar, även efter vår som ju är en av de nyare ändå, bara inte nyast. Jaja, får fundera lite på det. Helt klart är att Molly trivs att bli buren iaf, igår sov hon 4,5 timme i Babybjörnen medan vi traskade runt på mässan. Detta inkluderade även ett toalettbesök, haha.


   
  


I morse ropade Bella på pappa vid 05.30 och då Pontus hämtade henne hade jhon kissat igenom. Ny blöja, ner med Molly i spjälsängen, i med Bella i vår säng och så sov vi hela familjen till 08.30! Helt otroligt! Molly vaknade vid 07.30 och ammade iofs men ändå. Detta gjorde att vi blev senare än vanligt med att komma från huset men vid 11 hade vi iaf packat ryggsäcken med korv, kaffe och bulle och begav oss till Lida. En otroligt fin dag om än något grå till en början. Vi åt korv, eldade massa för myset, barnen sov, vi drack kaffe, barnen vaknade, en åt, den andra byggde barkbåtar med pappa, vi matade kanadagäss, Bella plurrade i sjön och vi åkte hem. Haha, hon plurrade inte mycket alls men hon klev rakt ut och tappade balansen och inga gummistövlar i världen hade kunnat fixa den vurpan. Tur att det hände precis då vi tänkt åka ändå.


  
  

  
 



Väl hemma lagade Pontus lasagne och sen blev det Bellas favoritlek en stund; kurragömma, Hon har inte rikigt fattat reglerna men huvudsaken är att hon "försvinner" (typ sätter upp en kudde för ansiktet) och att vi letar. Då är hon supernöjd och fnittrar och har sig, haha. Efter lite Pippi och bokläsning la hon sig med Pontus vilket gick bra trots sen lunchsovning pga sovmorgonen.

Nu ska vi snart också sova och imorgon är det måndag igen! Hade lite söndagsångest imorse men efter denna härliga dag är jag redo för en ny vecka!


Kommentarer
Postat av: Josefine

NI är så hilma FINA! Vilken TUR att det fixade sig med biljetterna :) STOR KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback