Fina, kloka, roliga och underbara Mirabelle

Bella har börjat prata mer och också tänkt mer, vilket vi får höra i diverse roliga "meningar" titt som tätt. Ett nytt ord som används flitigt ät "låna". En dag hade jag på mig Pontus strumpor och Bella sa med rynkade ögonbryn "Pappas" och pekade. Rätt snart mjuknade hon dock, log och sa "mamma låna". Haha, tänk att en sån sak kan göra en så stolt! Igår då jag la henne fick jag en förmaning av henne. Då hon dricker vällingen brukar vi bar prata och sen läser vi då hon druckit klart men jag började titta lite i böckerna redan medan hon drack för vi hade lånat nya på bibliotekt. Då höjde hon fingret och sa "aj aj mamma, snart". Hihi, sötisen, mamma får inte fuska minsann!

Dagis går fortsatt superbra! Inte en enda tår eller ens någon tvekan då jag går utan hon stegar rätt in till de andra barnen. Så härligt! Tror hon har väldigt roligt där. De sjunger, dansar, har "Miniröris", är ute, får god mat...What's not to like, liksom? Tre timmar och sen vips är jag där och hämtar =) Tiden är verkligen perfekt för Mirabelle även om det blir lite "hattigt" för mig och Molly. Men Molly verkar ha skapat sig en rutin kring det, om nu så små bebisar kan ha rutiner. Men hon sover på vägen dit, vaknar rätt snart vi är hemma, "leker" med mig och i gymmet, äter, sover igen då vi hämtar, denna gång ofta kring tre timmar. Fram till för bara några dagar sedan sov ju Bella också alltid kring 1,5 timme direkt efter dagis men nu vissa dagar är hon för pigg så då somnar hon först vid 15-16, vilket ju inte är bra för kvällen sen. Idag testade jag att gå till en lekpark vid dagis och så lekte vi 30 min innan vi gick hem och då somnade hon och har nu sovit en timme, wiieee!

Onsdag och tordag är Pontus borta så då blir det läggning av Bella med Molly. Gick så där sist men nu ska Nannymetoden sättas på prov, haha! Ska göra som vi gör (läs, prat, mys sen släcka och sätta sig på golvet med ryggen emot tills hon somnar) fast med Molly. Hoppas bara att Molly är hyfsat nöjd så jag kan vara tyst och stilla vilket ju är tekniken. Amma funkar 9 av 10 gånger så hoppas på det! Det blir värre för Pontus dock då jag ska på Mamagalan i november, haha. Han får ta med två flaskor upp! Jag frågade om de kändes ok att vara ensam då han faktiskt inte kan amma och trösta som jag kan men han sa bara att "även om det skiter sig helt så skulle jag aldrig ringa dig, för det är ju din kväll då. Möjligen ringer jag om vi är på akuten eller så". Haha, skönt att veta!



Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka söta små flickor du har =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback