Feberfri = skogstur!

Igår eftermiddag fick Bella plötsligt feber och blev otroligt loj. Sov eller vilade mest hela eftermiddagen och kvällen men imorse vakande hon pigg och feberfri efter en god natt sömn tillsammans med pappa i stora sängen. Vi la henne i sin säng men vid 22 ropade hon och var febrig, lite yrslig och inte sugen på att somna om där så Pontus bar ner henne och bäddade ner henne och sig själv i vår säng och så sov jag och Molly i soffan så vi inte skulle störa. Gick super, alla sov gott hela natten (jag redan från kl 21 i soffan, haha) och Bella vaknade som sagt pigg och glad 6.30.

Efter frukost avvaktade vi dryga timmen för att se hur febern och allmäntillståndet skulle utvecklas men hon var fortsatt pigg och glad så vi packade en ryggsäck med korv, bullar och kaffe och tog bilen till Lida friluftsområde. En molning och lätt fuktig dag men oj vad skönt det var att vara ute hela familjen! Molly sov precis hela tiden, somnade 9.30 i bilen, sen la vi henne i vagnen och hon sov till 13.30 då vi kom hem så hon verkade också gilla utflykten. Vi tittade på kaniner, lekte kurragömma i skogen (Bella har dock lite svårt att helt greppa vem som ska gömma och vem som ska leta, haha), grillade korv, tittade på svampar och blommor...Sen somnade Bella 1,5 timme i vagnen och jag och Pontus njöt av att det är helg. Vi satt på en träbänk och tittade på elden och bara slappade. Då kom en tjej som jobbade åt kommunen och frågade om hon fick fota oss för en katalog de ska göra i och med att Lida ska bli naturreservat. Hon sa att det blev fina bilder och om de ska ha med dem kommer de att maila oss, kul!


  
Jag och Mirabelle gör eld efter konstens, dvs Pontus, alla regler. Det blev en finfin brasa och supergod korv!

   
...men jag höll på att hugga av mig handen med yxan, hua! Bella och Pontus njuter av elden. Bella upptäcker skogen. Blomma och insekt.

  
Bergsklättring a la tvååring. Blöjbyte i det fria. Bullarna blev nästan som nybakta efter en stund på elden!
 


Alldeles brevid vi satt pågick "Familjemulle" så vi fick se Skogsmulle med! Bella verkade dock tycka att det var helt naturligt med en dam i medelåldern som hade svans och rufsigt hår så hon tog ingen direkt notis =) Familjemulle verkar dock vara en grej för oss kanske så det tåls att kollas upp!

Ikväll har jag lovat att vara vaken till 23 så det vankas väl kanske lite mys i soffan. Ska försöka få Molly att sova i sin säng med kanske.... Har blivit så att hon sovit med mig då vi är så grymt trötta att vi verkligen inte orkar stå vid hennes säng och trösta och vyssja för att hon ska somna och somna om. Sover hon med mig somnar hon direkt och sover hela natten förutom en amning som hon numera kan göra liggande. Sen ska jag väl erkänna att jag tycker det är gosigt att få ha henne hos mig med, utan att Bella behöver känna sig undanskuffad. Gosar ju nästan aldrig med Molly på dagarna utan i så fall äter hon eller tröstas, eller är i famnen fast jag mest leker med Bella eller så. Men nä, vill inte ha någon sexmånaders som inte kan sova i egen säng så det måste bli ändring. Snart ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad skönt att febern gick över, jobbigt när de små blir sjuka... mysiga bilder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback