Plus och minus

Bella är bättre i förkylningen, Pontus sämre och nu är även lillpluttan förkyld! Vi var ju på läkarkoll igår (tydligen gör man alltid det vid två månader, se där vad man glömmer fort) och då sa läkaren att hon var förkyld. Det rosslade i bröstet då de lyssnade och så där. Men han sa också att det var ju inget farligt och det var bara att amma på och hålla henne lagomt tempererad. Tänkte inte alls på det då hon inte visat några tecken utåt så att säga på förkylning men bara någon timme efter läkarbesöket kom det så det märktes även utan stetoskop. Jisses vilken hosta! Riktig vuxenhosta fast på ett så litet barn, låter verkligen inte trevligt. Hon nyser även lite och slemmar en del. Stackars liten. Men annars så är hon som vanligt. Inte mer ledsen eller så och hon äter bra, fast i natt åt hon någon minut, somnade, åt, somnade...Men jag sov rätt bra ändå faktiskt.

Pontus är som sagt sämre men inte så att han är sjukskriven. Men han kan inte smitta ner oss mer just nu iaf. Han blir borta fram till torsdagkväll, ska på Bok- och biblioteksmässan i Göteborg med jobbet. Eller i jobbet säger man kanske? Ja, han ska jobba iaf. Bland annat hålla en presskonferens, det är min kille det, hihi! ;)

Idag gick dagislämningen så himla bra! Det började med att Bella vaknade 7.25 (!) vilket är typ 1,5 timme senare än vanligt och hon la sig dessutom bra tid igår, vid 19.30 sov hon. Så hon vaknade glad och utvilad och ändå i bra tid för att undvika stress. I lugn och ro klädde vi oss, åt frukost och tittade på Bolibompa innan vi tog vagnen till dagis. Hon pratade rätt mycket i vagnen och nämnde dagis så då pratade jag också om det. Vad de skulle göra, att de skulle få frukt och lunch och leka ute etc. Har undviktit det lite förut då hon ibland säger "nej" då jag pratar om dagis och jag vill inte att hon blir ledsen redan innan vi kommer fram men idag gick det jättebra. Även väl inne gick allt supersmidigt! Vi klädde av oss, hängde Bellas grejer på kroken och sen så gick hon, haha. Rakt in i lekhallen bara. Tittade lite på mig då jag sa "puss och hej, ses snart" men sedan fortsatte hon mot de andra barnen. Ljuvligt! Förstår ju att det kommer vara olika från dag till dag men det var skönt att se att hon kan vara glad även precis då jag går. Kom på mig själv med att tänka att "oj, nu har hon ju bara gummistövlar där, idag är det ju superfint väder, blir det inte väldigt kumpigt, undra vad de andra barnen har....bla bla bla". Tror ni en pappa skulle tänka så? ;) Troligen inte, herregud ungen har ju något på fötterna iaf och hellre stövlar då det ju är blött i gräset och skogen en bra stund på dagen än gympaskor som hon kanske blir blöt i direkt.

Tror vi ska äta mellis ute idag då Bella vaknat från sin lur då jag hämtat henne från dagis. Kan bli lite trixigt med Molly som då och då fortfarande vägrar vagnen (speciellt på eftermiddagen) men det funkar ju med Babybjörnen och vi behöver ju inte gå långt alls. Kanske t.om bara ska sätta oss på altanen fast på sittunderlag istället för vid bordet? Kan ju vara spännande nog kanske? Problemet är bara att Bella ibland då får för sig att hon ska in direkt, fast hon ju älskar att vara ute. Men är hon för nära hem så kan det locka lite mer. Mmm, får fundera ut en bra plats för lite utemellis!

Jag brukar aldrig vara med och tävla på bloggar och så men i måndags var jag det och tur var väl det för jag vann! Tävlade om biljetter till Underbara barn mässan här i Ävsjö på Prinsessans blogg och jag vann två stycken! Hur kul som helst, verkligen. Jag och Pontus tar med oss tjejerna och så kanske vi delar på oss om jag vill lyssna på någon föreläsning eller så. Ska bli kul att bara gå runt bland montrarna med. Ramundberget, där jag ju jobbade i vintras, ska vara där bland annat!

Nu vaknar Molly i vagnen! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Pontus

Hejhej från Göteborg! Stora pussen!

2010-09-22 @ 17:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback