TGIF!

Nej, vi ska inte lyxa med att äta ute på Fridays igen utan bara thank god it's friday, liksom! Vet ju att det är lyxigt att Pontus är hemma nästan jämt och kommer hem 17 fast han jobbar i stan och pendlar och allt men det har ändå (och just för att jag inte är van antagligen) varit lite slitigt att haft två små kusar ensam två dagar så jag ser verkligen fram emot kl 17 idag då Pappan i huset kommer hem! Ensamm blir vi dock inte särskilt länge, haha. Även denna helg får vi besök, Pontus föräldrar, syster och pojkvän kommer. Den senare har vi aldrig träffat så det ska bli grymt rolig!

Har haft väldigt mycket besök hela sommaren och hösten så efter jul tror jag vi ska bromsa lite och se till att bara vara vi några helger med. Ofta kommer ju våra gäster långväga ifrån så de stannar ju hela helgerna, om inte mer, vilket gör att det blir ingen tid över för bara oss. Ni som har släkt och så i samma stad kan ju bjuda hem dem på middag och sen säga tack och hej efter tre timmar, haha. Det saknar jag, att kunna ses ofta men lite så att säga.

Tre dagar på raken har lämningen på dagis varit så bra! Bella har pratat om dagis i vagnen (alltså, bara så att jag och Pontus förstår men det kommer mer och mer ord) och väl där har hon gått till sin krok, lämnat nappen men behållt Leo i handen och sen gått in i lekhallen. Jag följer med en bit och säger puss och hej och klart. Jag har ju inte stannat annars heller men förut har hon ju gråtit. Hoppas hon börjar förstå rutinen, att hon verkligen förstår att jag kommer tillbaka. Tre timmar fulla med grejer hon gillar, jo det känns helt rätt att ha henne på dagis!

Idag kom äntligen inbjudningskorten till Mollys namngivning och de är så fina! Ska försöka få i väg dem på måndag så då vet vissa av er vad ni ska spana efter i lådan! :)

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback