Tur att dess nätter är ovanliga (hitills)

Tror Molly är påverkad av förkylningen mer än jag trodde. Jag (och Molly) har i natt sovit fyra timmar fördelat på tre pass, samtliga i sittande ställning. Förmodligen är hon täppt så det var väl otäckt att ligga ner och sova. Dessutom rätt tryggt att kura ihop i mammas famn med... Självklart passade Bella på att för en gångs skull vakna mitt i natten med. Men jag tror hon stördes av Molly och det var väl inte underligt för jisses vad hon skrek där mellan sovpassen. Var väl övertrött, hungrig (orkade inte äta så mycket, troligen även det pga täppan) och allmänt less och vad gör en liten bebis då?

Hon har sovit och ätit jättebra nu på förmiddagen så hon verkar ta igen på dom punkterna, skönt!


Men innan natten var det ju dag och det var en väldigt bra dag! Efter dagis sov Bella dryga två timmar (får göra det nu då hon är lite hostig) och ganska direkt då hon vaknade gick vi på utflykt och åt mellis utomhus. Hade lillvagnen och Molly i Babybjörnen så jag tror knappt Bella märkte att Molly var där utan hon lekte jättefint själv och med mig på ett hörn, kul! Då Molly ligger i vagnen vet man ju aldrig riktigt när hon vaknar och då måste jag antingen ta henne i famnen eller dra vagnen och trösta henne och då kan jag ju inte alls koncentrera mig på Bella så jag är glad att vi har Babybjörnen och att Molly verkligen gillar den. Igår var hon i den fem timmar! Haha, en paus på kanske 20 min bara då hon åt och tog av sig ytterkläderna. Hon är rätt nöjd i babygymmet eller babysittern men jag kan inte lämna henne där med Bella om jag inte hela tiden bevakar och då kan jag ju inte laga mat eller nåt så då får hon vara i selen även om det förstås blir lite tungt. Fast jag känner det mest då jag tar av henne, vilken befrielse det blir, haha.


 

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback