Bloggar via modem

Snacka om old school att surfa med modem, så mycket surfande blir det ju inte iofs med tanke på att det tog två minuter att ens logga in på blogg.se...tänk på den tiden då man tålmodigt väntade tio minuter för att få se en hel bild på Ingemar Backman eller då man väntade flera timmar för att ladda ner en låt. Vi måste ha blivit mindre tålmodiga i och med bredbandet, eller? Varför modem? Jo, jag bor ju hos mamma och pappa nu och de har modemet för att de cirka två gånger per år kollar antingen thailandsresmål eller Bias hemsida på nätet. Och jo, det ÄR värt pengarna. Hm. Det blir inget med Sallyhillslägenheten heller. De ville att vi skulle flytta in NU och det innebär två dubbla hyror och det är pengar vi inte har längre. Pengarna står fint parkerade utanför huset i form av en V40. Bilen för övrigt är fantastisk, vår bäbis!=) Den är ännu finare nu efter ett besök på verkstan där den fick sprillans nya vinterdäck och assnygga fälgar, tack pappa! Mamma och pappa har också ny bil, en Mercedes c-klass kombi (sport edition). Första gången de har en Merca, även första gången de har en automat. Mamma var livrädd men efter att ha "övningskört" med pappa så verkar hon gilla det nu. Åter till lägenheter! Vi tittade på en lägenhet idag som ett privat bolag har, en tvåa i Skönsmon, vilket typ gränsar till Södermalm så det är et helt ok område det med. Lägenheten var verkligen fin med typ öppen planlösning (en köksbänk/luckor/vägg i mitten bara)och jättestor balkong, eller det var väl mer en altan. Den hade till och med en liten grind ner till gräsmattan. Japp, en sån fanns med! Liten men den fanns där! Huset var en trävilla med bara fyra lägenheter och alla hade egna ingångar med furstukvistar (hello krukor och kransar!) så det kändes mer som hus än lägenhet vilket vi verkligen gillade! Det var fyra "familjer/par/andra konstalationer" där och tittade och tre skrev upp sig som intresserade. Jag och Pontus visade oss verkligen superintresserade och ställde massa frågor och berättade om oss och bla bla... så nu har vi gjort det vi kan så får vi väl se om de anser att vi tjänar för lite eller så. Men vi hoppas! Något som var supertrist var att vi inte kunde få någon ritning så vi kan inte möblera med våra minimöbler, men givetvis har vi tänkt ut olika alternativ ändå. Haha, vi vet att det kanske skiter sig nu med men man kan ju ha kul en stund iaf! Nu ska jag läsa Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor. Verkar segt men jag ska verkligen försöka eftersom Maria sa att den var så bra. Kläder: Beiga mysbxor, vit t-shirt från Cheap Monday Humör: Bra, fokus har skiftat från Södermalm till Skönsmon TV: OC - stackars Seth och Summer! Hm, varför kan jag inte ändra något i texten, typ fetstil och så...? Beror det på modemet? Den här datorn har inget USB-uttag iaf så det blir nog inga bilder på ett tag, om jag inte gör det från Pontus föräldrar.

Kommentarer
Postat av: Maria

Håller tummarna att ni får lägenheten, den låter jättemysig! Och du, håll ut, boken är lite seg i början men när du läst ett tag så kommer du inte att kunna släppa den!

Postat av: Anonym

hej! håller tummarna åt er ang. lägenheten. :) Jag blev inte miljonär... jag är i valet o kvalet om jag ska fortsätta spela eller spara mina pengar. Anledningen till att jag började spela var att fredde sa; Om du vinner 70 miljoner på lotto så flyttar vi hem till sundsvall, inte annars. Så det var bara att köra igång.. :(
Ha det toppen

2006-11-16 @ 14:12:08
Postat av: Eva K

Du skall absolut läsa Stieg Larsson! Varning: det går knappt att sluta när man väl kommit in i den. Håller med om att den är lite seg i början, men se'n.. Läs min utmärkta recencion på http://evaihjo.blogspot.com/2006/10/dagens-boktips.html

Det verkar finnas en massa bra lägenheter i Sundsvall ;/ (ni blir nog inte utan i alla fall!)

2006-11-16 @ 22:54:50
URL: http://evaihjo.blogspot.com
Postat av: Linda

Hejsan...
kul att läsa om era lägenhetsplaner. Hoppas att ni får denna lägeheten nu då, tredje gången gillt...Börjar du på det nya jobbet nu snart då, spännande!!

Tänkte faktiskt be dig om en tjänst, kan inte du skicka över den ansökan du skickade till det jobb du nu fick? Jag håller ju fortfarande på och tragglar här utan positiva resultat:(

Ha det gott, kramiz

2006-11-17 @ 15:35:29
URL: http://livetilidkoping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback