Budgethår...trist!

Mitt hår behöver både klippas och färgas men eftersom vi måste hålla i alla slantar nu så tror jag det får bli en toning bara. Mörkt, trist men enklast och allt för att slippa utväxten som växer sig större för varje dag. Kanske kan Pontus klippa liiiite med. Han har gjort det förr och det har aldrig blivit några större katastrofer. Sen får jag klippa och färga hos frisör längre fram.

Egetligen har jag "husfrutjänst" den här veckan. Haha, eftersom jag hoppat av kursen men Pontus ju måste plugga så har jag ansvaret för att börja packa ner lägenheten. Jag har börjat och varit jätteduktig men inspirationen tog slut efter fyra kartonger och fyra Ikea papperskassar. Svårt! Pontus ska ju bo i lägenheten tre veckor efter nyår så vi kan ju inte packa ner allt. Däremot ska vi städa under badkaret och bakom spisen men det gör jag inte själv, blä!

Tur att det händer roliga saker i veckan med! På torsdag åker vi ju till Linköping till Elin och Fredde och stannar tills fredag. På fredag ska vi dessutom hämta bilen! Sen på lördag ska vi på cocktailparty! Coot va? Det är slips/flugtvång för killarna och kjol/klänningtvång för tjejerna. Jag och Pontus ska nog inte köra på Bondstilen utan en lite yngre, cool look med rosa slips och skjortklänning typ. Haha, jo, Pontus ska ha mer kläder på sig, men så ni förstår känslan.

Nä, nu ska jag återgå till tjänstgöringen....


Kommentarer
Postat av: joss

haha ja tur det :) annars OM han bara har slips, lägg in bild :)

Postat av: Anonym

jag kan slinga färga/slinga dig när du kommer hem?....

2006-11-07 @ 21:20:12
Postat av: sara

varför försvinner mitt namn hela tiden!!!!(ovan)

2006-11-07 @ 21:20:48
Postat av: Fredde

Tja! Jag ska börja skriva nåt inlägg då och då sådär, kändes bra! =) Flyttstädning... finns det nåt tråkigare? Jag förstår att du är anti till att städa under badkaret, låt ponta ligga där och kräla istället! =) Tänkte ringa för ett tag sen, bara för att höra vilken tid ni kommer, men sen kom jag på att ni inte har samma dygnsrytm som oss, så jag skippade det! Men vi kan ju höras imorrn! Hade!

2006-11-07 @ 23:47:24
URL: http://mrjofa.blogg.se
Postat av: Eva K

"husfrutjänstgöring", jaa du, välkommen i gänget! Jag lääängtar efter att få ett jobb så jag kan motivera de två grabs jag bor med (mannen och sonen, 16) att återigen ta tag i sina delar av bestyren. Det är väldigt svårt när jag bara "går hemma och drar".

2006-11-08 @ 12:31:16
URL: http://evaihjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback