Äntligen helg!

Inte för att jag har haft någon superansträngande vecka direkt men skönt att få bestämma helt själv över tiden. Blir nog en del plugg i helgen faktiskt. Har precis haft den sista föreläsningen inför tentan nästa måndag och i onsdags fick vi hemtentan som ska vara klar nästa onsdag. Jag är verkligen inte motiverad. Jag vill ju jobba, inte plugga liksom. Jaja, om jag inte får ett jobb snart så blir iaf kursen roligare nästa delkurs tror jag. Då ska vi läsa religion nämligen med stor fokus på bibelvetenskap. Tycker ordet i sig är så himla roligt: bibel och vetenskap. Hm, går inte riktigt ihop va? Vi ska tydligen sätta oss in i ett antal bibelberättelser med, helst innan kursen börjar! Det blir nog tajt med de  här två tentorna men det får gå ändå. Jag måste låna en bibel av någon bara, vi har haft en, men den är nog nedpackad i källaren någonstans.... Inför varje lektion ska vi ha med bibeln, haha tänk att gå runt med en bibel i väskan!

Gårdagskvällen var så mysig. Jag gick förbi Konsum på vägen hem och köpte kex, ost, vindruvor och alkoholfri cider så efter middagen satte vi oss på loggian och myste och åt.  Alldeles mörkt och regningt utanför de stora fönstren men inne var det varmt och gosigt. Kändes bra att verkligen göra nåt tillsammans eftersom Pontus är borta i helgen. Han åkte imorse och kommer inte hem förrän söndagkväll vid 21...

Karolina undrade för ett tag sedan om jag inte gör något alls de helger Pontus är borta. Jo, det gör jag ju, men ensam. Låter egentligen rätt tragiskt men efter examen i våras så flyttade ju alla mina homies och kvar blev jag liksom. Nu har jag bara Pontus och våra gemensamma vänner här men de är ju par så det är ju inte så direkt att man hänger ensam med att par man kanske inte känner så himla väl ändå. Självklart är ju det en av anledningarna till att jag vill hem till Sundsvall, där skulle jag aldrig behöva vara ensam. Men ändå så betyder det mer att få vara med Pontus än familj och vänner, så därför vill jag kanske helst av allt ha ett jobb i Umeå så att Pontus och jag får vara tillsammans på riktigt även då han läser filosofi. Ja, men tyvärr/tack och lov, är det ju inte riktigt upp till mig vart jag tar vägen, det får första bästa arbetsgivare bestämma!

Önskelista
- Jobb
- Bil
- Gemensam lägenhet
- Barn


Kläder: Stora, ljusa jeans, turkos/svart/gulrutig skjorta, svarta skor, svart skinnjacka
Humör: Skönt med helg, oskönt att inte ha något jobb
TV: Lost in Translation (SVT)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det var ingen dålig önskelista det där!
Nä ingen snö här ännu, bara en massa regn! Det verkligen vräker ner här idag, tur att det inte är minusgrader, då hade vi haft en hel del snö och det känner jag mig inte riktigt redo för än. Tycker hösten precis har börjat ju! Ha en skön helg nu!

Postat av: Jeanette

Näe, ingen dålig önskelista! Men helt förståelig.... Hoppas du får en mysig helg! Kram

2006-10-20 @ 13:32:28
Postat av: Maria

Nä inga julklappar till oss, bry er bara om småttingarna! dom får byta med er tills ni får egna småttingar=) ja tänk snart är det jul också...

2006-10-20 @ 15:30:42
Postat av: elin

hej lina! ja det ska bli hur mysigt som helst med en liten goldenvalp, min högsta önskan sen så länge jag kan minnas! :) vi får hämta den 3/12 så den är med på julafton i sundsvall!
jag vet inte alls hur länge vi blir kvar här, just nu trivs vi ypperligt. F funderar på att ta en paus från pluggandet och jobba lite på ikea nästa termin och jag har ju mitt jobb på guldfynd. är ni särbos nu eller hur är det? jag hörde av Fs mamma att pontus fått vik på hedbergska, vad roligt!
ha det bra! kram /elin

2006-10-20 @ 17:32:34
URL: http://elinis.blogg.se
Postat av: Linda

Smygläser...Verkar som om vi e lite i samma sits..killen i Ume o inget jobb får man där..supersvååårt! =/

Lycka Till iaf!

2006-10-23 @ 08:53:47
URL: http://www.lindizzi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback