Lina Lindström - detta är jag, snart, sen, kanske, hoppas!

I framtiden ska jag skriva en bok som kanske ska heta "Tatuerade akademikers föräldraförening" eller nåt. Den ska jag författa med Pontus och våra tatuerade vänner som också är föräldrar och akademiker (ok, några undantag kan göras). Den kommer att bli en försäljningssuccé och jag och Pontus kommer att köpa en fjällstuga i den mest öde ödemarken dit man bara kan ta sig med vår Hummer. Den måste stå i mitt namn eftersom vi är så oerhört politiskt korrekta och medvetna och vi får inte köra den i stan för att det kanske inte lämpar sig att ha en Hummer (trots att man bor i vildmarken) då man är riksdagspolitiker som Pontus då är. Eftersom han är det så har vi också en liten mysig lägenhet i Stockholm och en stuga i Sundsvall som vi delar med mina bröder och deras familjer. Jag författar och föreläser om ämnen som familjeliv och tonåringar i en seriös men humoristisk anda, typ. Mina böcker är också i den genren samt ungdomsböcker om fjortisperiodens tillvaro. Jag frilansar även som copywriter och Pontus skriver debattinlägg och är en av Sveriges mäktigaste opinionsledare. Vi har två barn, Laban och Mirabelle, och massa vänner. Dock prioriterar vi tid med familjen och släkten. Så lever vi lyckliga i alla våra dagar. Slut

Ja, nu har jag alltså en blogg. Blev avundsjuk/inspirerad av
Maria och Sara. Har ju faktiskt haft en blogg förut, i mer skolrelaterat syfte. Men eftersom det blev lite tvång över det så lessande jag. Detta är alltså en nystart. Passar bra eftersom jag är nyklippt. Nu fattas det ju bara ett jobb! Den här bloggen ska nog funka som en dagbok, där jag kan välla ur mig allt ointressant som händer i mitt liv. Så om du trodde jag var intressant så får du nog tänka om, det är jag inte. Jag är som alla andra. Kanske lite roligare än genomsnittskvinnan och så skriver jag förmodligen bättre än de flesta oprofessionella bloggare. Duger det så är du varmt välkommen att titta in hur ofta du vill! Tyvärr har jag inte möjlighet att blogga varje dag då jag inte har internet hemma. Jag vet; hur kan man vara 23 år och ha en examen i medie- och kommunikation och inte ha internet hemma?

TV: Desperete Housewives, Gilmore Girls, Joey
Humör: Glad men less på att inte ha något jobb
Kläder: Mörka stuprörsjeans, vit blus med puffärm, svarta gympaskor med kardborr, mörkbrun skunnjacka


Kommentarer
Postat av: Anonym

kul med en blogg så vi kan ha koll på dig med...kram

2006-10-03 @ 15:16:35
Postat av: Maria

Nu råder rena blogghysterin! Kul!! Läser gärna dina finurliga texter och håller koll på vad du har för dej!

Postat av: Pontus

Hello Darrrling! Hoppas att bloggen kommer att fungera väl. Jag gjorde den just till en favorit i webläsaren så jag ska fösöka kika in då och då. Syns ikväll! Puss

2006-10-04 @ 13:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback