Söndag, den sjunde dagen

Idag har jag varit i kyrkan två gånger, haha. Först var jag på högmässan för att jag och fyra andra (Elle med såklart!) nyanställda i församlingen skulle presenteras. Det kändes väldigt högtidligt, på hur många arbetsplatser uppmärksammas nyanställda så pass?! Vi fick gå fram till altaret där Stefan (kyrkoherde) stod och han sa våra namn och vad vi gjorde, sen bad han en bön för oss. Kändes som sagt fint och högtidligt. Sen va det kyrkkaffe med kaffe, vetelängd och pepparkaka. Mysigt.

Efter det åt jag middag hemma hos mamma och pappa, Bia och Isa var också där. Isa var på ett strålande humör och snackade massa som ingen förstod, charmtrollet! Hoppas hon är på det humöret på fredag med, då jag ska vara barnvakt åt henne hela kvällen och natten.

Efter middagen var det dags att bege sig mot kyrkan igen, då för en latinamerikansk adventskonstert. Svänigt och glatt, kul!  

Och som om inte två kyrkobesök under en dag vore nog så klämde jag in ett avsnitt av 7:th Heaven emellan med, haha! ;0)


Lite bilder från förra lördagens fest hos Jennie och Rille. Tack Elin.



Nu ska jag se en film och äta en kaviarmacka eller två. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Alex

Oh my, en bön?? Finns det något krav på att man måste vara troende för att jobba där? Jag hade känt mig väldigt obekväm om någon bad en bön för mig.. haha
Men det är väl för att jag inte ens är i närheten av att vara troende.

2007-12-10 @ 10:45:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback