Standing by for take off

Snart är det dags för fjällvandring!! Beroende på om Pontus får ledigt på fredag eller inte så sticker vi tor.em eller fre.em. Då går resan till Ljungdalen, Jämtland och sedan väntar vandring till Helags och Sylarna, kanske bara Helags beroende på hur mycket tid vi har. Det blir iaf minst två nätter i tält på fjället, wiieee! Ska bli så kul! Jag blev taggad som bara den i fjol då jag och Pontus gjorde en dagsvandring på en liten del av Kungsleden i Ammarnäs, Lappland. Man känner sig så liten i den stora och storslagna fjällvärlden. I fjol var vi ju och gick innan säsong dessutom så då var vi helt ensamma vilket nästan var lite läskigt. Nu blir vi ju inte ensamma hur vi än gör eftersom Pontus föräldrar ska med, kul! Men vi har varsitt tält, ett till varje par alltså =).

Jag har ingen vandringsryggsäck så jag var och tittade idag. Hittade en superbra Lundhags och en nästan lika bra Haglöfs. Får se om det blir nån av dem eller nån helt annan. Jag och pappa ska åka och titta på ytterligare en affär imorgon så vi får se vad det blir. Idag köpte jag iaf ett sittunderlag, en kåsa och...*trumvirvel* - en pannlampa!! Pontus tycker det är supertöntigt, en grej bara "prylvandrare" använder men I love it!  Tänk om jag måste kissa mitt i natten, då är det ju super. Eller om man vill läsa i tältet så slipper man ju hålla i en ficklampa. Den lyser sjukt starkt så om jag villar bort mig i natten så syns jag nog på långt håll. Ett bra köp.

Vi har nyss ätit middag som faktiskt jag lagade. Är ju Pontus som lagar maten 9/10 gånger men jag kände ett behov av att göra nåt vettigt då det här semestervädret gör mig till en värre TV-junkie än normalt. Idag har jag sett Oprah, Montel (blä - hemska människa!), Rachel Ray, The Mom Show, Martha Stewart....BARA amerikanska talkshows, ja det kan verkligen bli för mycket av det goda. Men jag har faktiskt städat garderoben och diskat idag med, och läst Dean Koontz. Men ändå, jag vill sola oh vara utomhus!

Nu ska vi se film, säkert något amerikanskt ;0)

Till sist: Stort grattis till
Karolina som kommit in på arkitektutbildningen i Stockholm!!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Å ska ni också fjällvandra! Vi ska gå Jämtlandstriangeln (Sylarna, Blåhammarn, Storulvån)den 31/7 men vi har bokat stuga på varje fjällstation + trerätters och frukost den sista natten - fusk va? ;-) Ska bli spännande och roligt, jag har aldrig fjällvandrat tidigare! Trist väder du har på semstern :(

2007-07-10 @ 21:27:54
Postat av: josephine

Åh va skoj med fjällvandring! :) själv orkar jag inte gå mer än 30 min innan fogarna börjar värka.
Det är underbart att vara pregnent! ;) Hoppas ni får bra väder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback