1:a natten hemma

Kvällen igår var lite orolig. Bella var missnöjd och stundtals jätteledsen och vi kunde inte trösta vad vi än gjorde. Vi bar, ammade (just då var hon nöjd såklart), sjöng, buffade, smekte, klappade, pratade....Inget var gott nog så vi misstänker så här i efterhand att hon kanske hade ont i magen? Min mjölk har ju gått från råmjölk till mer vanlig nu så det kanske är en förändring små bebisar känner av? Vid 00.00 ammade jag henne med hon var inte nöjd efter det ändå så då vi testat alla möjliga bärpositioner och annat så beslöt vi oss för att testa bärselen, Babybjörn. Det enda kravet som barnet ska uppfylla innan den får användas är att de väger minst 3,5 kg och det gör hon ju. Pontus tyckte jag skulle sova eftersom hon ju ändå nyss ätit och vi då ju kan ge exakt lika tröst så han skickade in mig i sovrummet efter vi placerat Bella i selen. Ganska snart blev hon lugnare och då Pontus gick runt och samtidigt buffade henne lite under rumpan och sjön "Trollmor" om och om igen så slappande hon tillslut av och...ja, somnade! Vid det här laget hade jag också somnat så då jag vaknade till kring 01.30 och inte hör ett knyst kliver jag upp för att se vad de gör. Jag hittar då Pontus halvsovande i soffan i en sjukt obekväm ställning med fötterna på bordet och Bella fortfarande i selen, sött sovandes. Jag klappar både på kinderna och Pontus vaknar till. Jag frågar om vi inte ska försöka lägga henne med oss, hon verkade ju ändå så himla avslappnad och djupt sovandes. Pontus lät sig övertalas och med otrolig försiktighet ställer han sig på alla fyra i sängen, fortfarande med henne i selen, sjunker djuuupt ner mot madrassen och släpper försiktigt ner henne med dynan från selen på madrassen och det händer absolut inget alls. Jippie! Pontus är världens bästa pappa och pojkvän! Hon sov sen som en ängel fram tills 7.30 då vi mer eller mindre väcker henne då mina bröst rinner och jag tycker hon ska äta. Det gör hon och sen somnar alla tre om igen till 9.30. En helt klart godkänd första natt! =)


Frukost med pappa i bärselen. Blivande favorit?

Bella fick frukost efter oss och somnade sedan, och sover än!

Grått i Funäs idag. Bilden är toppstugan på Funäsberget, granne med oss.
Vi ska dock försöka ta oss ut ändå idag, mellan skurarna kanske...

Kommentarer
Postat av: Maria

meeeen vilken duktig Bella som sovit hela natten, och vilken duktig pappa som fick henne att somna! Bärselen kanske kommer att bli en favorit hemma hos er. Hon är så söt så söt och jag längtar tills vi får komma upp och snusa på henne. Här är det också grått och regnigt idag... trist...

2008-08-13 @ 12:59:40
Postat av: Linn

Hej, brukar läsa här ibland även fast jag inte känner er. Det har varit så roligt att följa babyns nedkomst. Grattis till henne! Mysig första natt. Gulligt :-)

2008-08-13 @ 19:38:36
Postat av: Josefine

Så jättekul att man får hänga med Bella på hennes första dagar i livet. STORT! Ni är så himla duktiga =) Jag fick världens flashbacks för E gjorde alltid exakt likadant med Elian då han somnat i selen, en Pappa på alla fyra som sjunker ned mot madrassen och den största ömheten = kärlek! Selen är oslagbar då de vill ha mkt närhet och man vill göra lite annat. NI verkar vara det perfekta föräldrarparet och Mirabelle ( VACKERT!) kan känna sig trygg.

Är så glad för er skull att det går så bra, första tiden är ju så speciell man lär känna varandra på nytt som familj.



KRAM till er TRE!

Postat av: Soffan 7

Hej!

Grattis till er fina flicka! EN fråga bara var har ni köp den fina gröna filten?

Jag är själv gravid och en filt skulle kännas så rätt att köpa, trots att jag bara är i v 16, längtar så...

Kram och lycka till

2008-08-15 @ 11:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback