Funderingar kring smink

Efter jobbet gick jag på stan för att köpa hårfärg. Jag befinner mig mycket sällan bland dessa hyllor och avdelningar; hårfärg, hudvård, smink....Jag gick iaf en sväng och tittade på framför allt smink. Shit, va massa saker det finns! =) Haha, jag önskar verkligen att jag skulle sminka mig oftare men jag är helt enkelt för bekväm. Jag känner mig fräschast och "renast" osminkad, men visst skulle man kunna ha mascara liksom....Dock hellre tusen gånger så här (alltså osminkad 9 gånger av 10) än att känna att man måste vara sminkad jämt. Guuud va jobbigt! Att oftast vara osminkad kommer nog från min mamma. I 25 år har jag sett henne så gott som dagligen men jag har nog inte ens sett henne sminkad 25 gånger, haha! Ett mellanting vore bra; mascara+ögonbrynspenna+rouge=vardag. Ja, man kan ju alltid drömma....Men! Nu i någon dag kommer jag nog att vara sminkad för jag har ju färgar håret nu ikväll. Det är väldigt mörkt, alla över 40 skulle säga svart, så då blir mina bryn så bleka i jmfr så det blir nog lite smink dagligen fram tills slutet av helgen typ, haha. Jag köpte faktiskt lite nytt smink idag med. En löjligt liten tub foundation för löjligt stor peng, en spunge till denna, ett puder, en turkos ögonskugga jag aldrig kommer att använda och en lipsyl. Jo, jag måste få räkna med den sista som smink annars blir mitt sminkkonto för lågt för att ens räknas. Även om foundationtuben var liten så räcker den nog länge för jag tänker ha den som concealer, alltså på vissa ställen bara. Och bara 1 gång av 10, förstås...


Normalt färjar jag håret hos frisören, men för att spara alla pengar inför Thalandsresan (mindre än en månad kvar!) så fägade jag nu och så ska Pontus mamma klippa mig i helgen. Det blir väldigt bra då hon klipper. Alltså inga extrema nyskapande kreationer direkt men hon toppar och fixar precis som jag vill. Och helt gratis, perfekt! Att jag färgade håret så mörkt var också med tanke på solresan. Innan färgningen skiftade håret lite i rött i vissa ljus och det hade nog bara förstärkts då det solblekts och det ville jag inte. Nä, mörkt kort hår och ett par Ray Bans på näsan, det blir perfekt det! 

Förutom hårffärgning har jag också städat här hemma. Det sker lite oftare än sminkning men inte ofta nog tyvärr. Tror det beror på att jag sällan är här och att eftersom Pontus inte är här så ofta så kommer inga direkta gäster heller ju och då är det inte lika kul att ha finstädat. Alltså, det är aldrig fullt kaos men dammigt om man säger så. Egentligen skulle jag behöva packa inför helgen med, vi åker ju till Östersund för att hälsa på Pontus föräldrar som flyttat dit (hur coolt som helst!), men jag orkar liksom inte. Jobbar 8-21:30 imorgon (special kvällsöppet) men jag gör det imorgonkväll ändå. Det ska blir jättekul att åka till Östersund. Först och främst för att träffa Claes och Marie men även för att se lägenheten och så klart kolla på VM i Skidskytte! Ska bli skithäftigt! Det lär ju vara jättemycket folk, säkert mer norrmän än svenskar =). Så vi ska mysa, äta, kolla på sport och bara vara. Sweet!

Nu ska jag nog lägga mig. Låt er inte luras av mina glada tillrop och välförmulerade fyndigheter; jag är sjuk. Har ätit 1-2 alvedon/dag sedan i söndags, ätit halstabletter och sedan igår också använt nässpray. Trots detta känns mitt huvud helt snorfyllt och på morgonen (pre alvedon) så gör det asont kring ögonen och det känns inte som om ögonen hänger med då jag vänder blicken. Mm, jag har hört terorin om bihåle-nånting. Nej, än så länge klassar jag detta som en vanlig förkylning som ska vara över till fredag. Bra!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anonym

bihåle-nånting=)har jag haft mycket..se till att snyta dig och använda nässpray så hänger snart ögonen med när du vrider på huvudet igen=)hoppas ni får en trevlig helg!

2008-02-07 @ 08:10:26
Postat av: Pontus

Hey Babe! Kul att du är en obotlig näsoptimist i tider då dina näsbekymmer tycks vara hopplöst obotliga! ;0)

Syns snart och puss!

2008-02-07 @ 11:12:31
Postat av: stina

Haha du är rolig du, du har ju iaf ett sminkkonto! Själv känner man att man borde skaffa ett nu i vinterns glåmiga tider när man knappt kan skilja på sin själv och ett A4-ark. Lyllos er som ska till thailand snart! Gud vad skönt för er! Ses i mars! kram

2008-02-07 @ 15:23:14
Postat av: Frk Richter

Testa Sinova!

Postat av: Eva K

Hmmm - fattade nog vem du menar som skulle säga "svart".... :)

Inom parentes: min äldsta och blondaste dotter kom hem från en kompis en gång när hon var 15 och hade VERKLIGEN färgat håret SVART-svart, typ indianperuk. Det hände aldrig mera sedan!

Tips! Spara den turkosa ögonskuggan och använd den rätt sparsamt närmast ögat! Det är skitsnyggt när man är lite brun och har blå ögon (för det har du väl fortfarande?), då blir ögonen blåare.

Helt ärligt: jag började nog inte sminka mig varje dag förrän någon gång i 25-årsåldern... din tid kommer nog! (Om du vill!
För du ser ju alltid oförskämt fräsch ut även utan smink!)

2008-02-08 @ 18:07:06
URL: http://evaihjo.blogspot.com
Postat av: Marris

Hej Flickan,
Du är jättefin som du är utan smink... bara så du vet, avundas dig...
Hoppas allt är bra i Östersund.

2008-02-08 @ 22:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback