Bio times two

För någon dag sedan såg vi Arn - mycket bättre än jag förväntat mig. Nyss såg vi Försoning - sämre än jag förväntat mig. Men det är alltid kul att gå på bio, det är verkligen så att film är bäst på bio!

Snart är ännu en arbetsvecka avklarad. Jobbar på lördag....Känns alltid så segt, iaf fram tills man väl är där och lördagen bara springer förbi. Även om jag jobbar på lördag så känns det ändå skönt med fredag imorgon. Fredag är nog min favoritdag. Folk är lite trevligare, det är "familjeunderhållning" på TV (läs Let´s Dance), man äter något gott men oftast enkelt...Trist dock att Pontus jullov nu är slut och att han åker till Umeå imorgon. Knepigt att åka upp på en fredag, men han ska på nåt med fackets lokalförening där uppe...Men jag ä int bitter! Nej, för jag checkar ju såklart in på Hotell Slutgatan! =) Blir nog där några dagar eftersom Pontus stannar i Umeå nästan två veckor. Dessutom är vår bil för tillfället ur funktion, smidigt att bo så nära jobbet då. Vi hoppas verkligen att det inte är något superallvarligt (läs dyrt) fel på bilen. Den låter högt och "surrande" då den är kall och sen slutar den då man kört ett tag. Ljudet har alltid funnits där och vi har t om tyckt att det varit lite charmigt med en "rymdbil" och vi brukade säga "Houston, we´re ready for take off", eller så då vi körde iväg. Men nu har ljudet blivit mycket värre och det som förr var charmigt förknippas nu bara med rädsla för att vår kära våffla är trasig. Trasig, säger man så om en bil? Hm.


Idag köpte vi ett tält som var en julklapp av Pontus föräldrar. Ett superfint blått Fjällräven Akka. Ett rejält året runt tält som vi ska ha på våra framtida vandringar. Känns riktigt bra att ha ett nytt tält med massa stormlinor, i jmfr med det gama vi fick ärva av Pontus föräldrar. Det pallade ju iofs Jämtlandstriangeln men helt säker kände man sig inte då det stormade runt omkring. Det nya är dessutom lite större, fast båda är 3-manna. Känns som en vettig, vuxen "for life" investering!

image455


Fundering: Varför säger vi Sahara Hotnights och inte Sähära Hotnights? Vi säger alltså första delen på svenska och andra på engelska. Skumt.

Kommentarer
Postat av: jeanette

Hej!

Jättebra investering med ett sånt där rejält tält, har ni någon fler fjällvandring planerad i år?

Jag har inte läst någn annan av Läckberg, tänkte att jag skulle börja med den första och det är ju Isprinsessan. Jag tycker den är superbra hittills men då kanske tex Predikanten är ännu bättre?! Ska lyssna på alla tänkte jag.

Trevlig helg trots jobb på lördag, kram!

2008-01-18 @ 12:21:38
Postat av: Elle på kurs.

Hej Lina. Nu har jag lyssnat på hans babbel i ca 35 min. Känns som hundra år. =) Ja... ni hade så rätt så rätt!

2008-01-30 @ 13:39:54
Postat av: Elle... Less.

MMMMmmmmmmmmmmmmmmmmm.

2008-01-30 @ 13:41:34
Postat av: Elle

Kul att titta runt på bloggar iaf. ;)

2008-01-30 @ 14:15:40
Postat av: Maria Storbacka

Hej! hur står det till med er uppe i sundsvall? hoppas det är bra med allt. har börjat blogga lite igen, kändes som att det var på tiden. ha det! kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback