Baby's back!

Ja, nu är Pontus klar med Umeåvistelsen! Han har lite småpyssel kvar i skolan men det ska han göra hemifrån vilket innebär 1) Han är färdigutbildad gymnasielärare i samhällskunskap och filosofi samt 2) Han flyttar hem! I 1,5 år har jag bott i Sundsvall och han i Umeå. Visst har han varit hemma relativt mycket men åh va skönt att vara på samma ställe igen! Speciellt skönt nu då det är mindre än tre månader tills the baby bokstavligen kommer =) Ska bli så skönt att sova brevid Pontus inatt, tryggt och mysigt och varmt . Att sova varmt är inte ett dugg mysigt tycker jag iofs, men det får det vara värt! Win some, lose some. Är så stolt över Pontus. Ambitiös och smart, snygg och snäll. Taget!

Jag märker av graviditeten mer och mer,
eller Pyret och magen liksom. Pyret rör sig nästan hela tiden då jag är still, helst då jag ska sova, men även på dagarna på jobbet känner och ser jag ofta hur den rör sig därinne - precis som i värsta alienfilmen så buktar magen ut liksom, haha. Naveln putar ut mer och mer och en av de "kuddar" som naveln består av är ständigt "uttryckt", ser mycket lustigt ut. Annars är jag pigg som vanligt även om det känns lite i benen och fötterna då man stått och gått en hel dag på jobbet. Igår var det dessutom Vårruset så det var lite extra stelt idag. En skum grej jag dock "drabbats av" är att det ömmar i mina handflator och under fotsulorna. Det är värst på morgonen men det sitter kvar lite under hela dagen, särskilt i händerna. Speciellt om jag knyter nävarna eller "strechar" ut fingrarna så ömmar det. Har det att göra med att jag börjar binda vatten eller så? Är lite svälld kring fotlederna och på foten men det är inte alls mycket. Eller knådar jag för mycket pajdeg på jobbet? Haha, fast jag knådar ju såklart inte pajdegen med fötterna, så nej den terorin faller nog. Någon annan teori?

Imorgon ska jag och Pontus äta på Ming Palace med Hence och Emelie, ska bli skitkul! Vi har inte setts sen slutet av februari så jag och Emelie är nog bra mycket större än sist vi sågs. Hon ska ha i början juli så det är bara dryga månaden kvar för henne. Om vi orkar fortsätter vi väl till nåt annat ställe en stund. Min nya favvodrink är ju tranbärsjuice med sprite och lime, och en sån vore väl nice imorgonkväll. Men det blir inte sent, jobbar lördag.

Det är massa roligt på g nu i juni:
3:e Klippa och färg håret
5-8:e Nationaldagsfirande i torpet med Bia + fam och Marcus + fam
8:e Kalas för Pontus här hemma
13-15:e Jönköpingstrip med examenshögtid för Pontus och middag med vänner
21:a Midsommarfirande i torpet med massa kompisar vi inte sett på länge

Mmm, och sen är det ju snart semester. Den 7:e juli börjar semestern och sen blir det föräldrarledigt på det. Känns skumt att vara borta från jobbet så länge. Är ju en så stor del av ens liv nu, liksom. Men jag längtar verkligen efter att få vara mamma. Längtar efter att vara en familj. För världens bästa par blir ju världens bästa familj, aight? ;0)

Kommentarer
Postat av: Maria

förstår att det är härligt att ha Pontus hemma igen! ska bli kul att hälsa på er i mysiga torpet till helgen, hoppas vi får finväder.

2008-05-31 @ 12:54:06
Postat av: Jennie

Det där med händer o fötter: jag tror att det är karpaltunnelsyndrom (tror det stavar så) som du fått, det lixom sticker i fingrarna o domnar. Så hade jag iaf o det försvinner inte förrän pyret är ute. Jag band ju en himlans massa vatten på slutet oxå, såg ut som en ballong! Kunde inte ha några skor eller ringar på fingrarna på slutet av graviditeten... haha. Så ett tips är att inte gå o shoppa skor eller ringar nu! Ha en bra helg! Hälsa Ponta

Postat av: Fröken fräken

Hej tjej! Mysigt att läsa vad som händer för er! Såg din bild i en liten folder som flög in i mitt brevinkast idag, kul!

2008-06-02 @ 22:35:58
URL: http://yanie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback