Vi dissar föräldrarutbildningen

Igår var vi på MVC. Jag, Pyret och Pontus mår alla toppen. Pyrets hjärtljud var 154, hm...tjej va? =) "Snabba, hårda och jämna", sa barnmorskan. Skönt. Pyret fick en spark på mikrofonen med, lät väldigt kul! Vi har ju bytt barnmorska nu för den vi hade förut har återgått till sin tjänst på BB. Den nya barnmorskan verkar precis lika bra så det känns kanon. Vi har funderar lite varför vi inte blivit kallade till någon föräldrarutbildning, då ett annat par som vi känner och som ska ha i juli redan gått klart sin. Då visade det sig att de helt enkelt glömt oss då de gjort grupperna, därför fick vi aldrig någon kallelse. Nu är utbildningen fördelat på tre halvdagar och en hade redan varit. Vi var välkomna att hoppa in de två resterande gångerna men jag har hela tiden känt att det bara är något halvtramsigt, eller alltså säkert jättebra för vissa men inte för mig, eller oss. Så jag sa att jag kände så och då tyckte barnmorskan att vi skulle strunta i det. Skönt att hon inte tjatade. Som hon sa också; informtion finns ju överallt nu och vi har ju inga funderingar och vi är inte oroliga över något så då kan vi lika gärna skippa det. Dock ska vi gå på BB:s info på sjukhuset som de har i juni om förlossningen och närmsta tiden efteråt. Det är säkert jätteintressant! Vi ska också gå på Försäkringskassans info. Kanske inte lika intressant men säkert lärorikt.


Nu ska vi till mamma och pappa och fika!


Tjing!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Det är en jättebra infoträff som dom har på sjukhuset, så gå på den. Föräldrautb är väl sådär, gick inte på alla. Men den om amning var faktiskt bra känner jag så här i efterhand! FK infoträff är inte kul men bra info får man.

Postat av: Jennie

Absolut, vi får ta att ses snart. R är ledig ganska mkt i juni, så vi får planera in nåt snart. Härligt att ha Pontus hemma permanent snart!

2008-05-23 @ 15:29:29
URL: http://jennie77.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback