Påsk!

Under påsk hade vi besök av min familj; mamma, pappa, bror Marcus med Maria, Tuva och Nora, bror Bia med Isa. Trots att vi var så många så gick det hur bra som helst och vi hade väldigt trevligt. Kanske dock var tur att Marcus m familj hade husvagn som de sov i annars hade vi ju behövt möblera om varje kväll och morgon... Men de sov bara där, allt annat gjordes tillsammans som en enda stor familj, haha.

Enda negativa med påsk var att jag var dålig från onsdag-måndag i stort sett. Hela påsken alltså. Det började med magont på onsdagkväll och sen tappade jag matlusten och det lilla jag åt fick jag inte behålla. Trist, men jag var ju inte sängliggande eller så utan var ju ute med dom men jag hade nästan ingen ork. Dessutom är ju påsken nästan en lika stor mathögtid som jul och det missade jag ju helt.

Fredag, lördag och söndag var vi i backen. Funäsdalsberget på fredag och söndag och Tänndalen på lördag. Tuva, som snart fyller fem, åkte hela dagen alla dagar och var verkligen duktig! Sista dagen åkte hon helt själv, både lift och i backen. Vi stod bara nedanför och höll koll, modigt!

Det allra roligaste med att åka slalom var ändå kanske att få träffa Lilla Lo, Funäsdalsbergets maskot. Både fredag och söndag träffade tjejerna honom och på söndagen vågade sig Tuva fram och gav honom en kram till och med! Alla barnen fick söta små gosedjur som såg ut som Lilla Lo och så bjöd han på saft och bulle. Verkligen ett kul arrangemang men ändå så enkelt! Ser fram emot då Bella är stor nog att förstå och uppskatta sånt.

På långfredagen var vi på Skoogs och åt och även om jag inte var i form (men hade ännu inte blivit så dålig som jag sedan var lör-mån) så var det riktigt trevligt och gott! Det bästa var att de hade ett lekrum för barnen så i 2,5 timmar var vi på finrestarang med fyra barn utan att störa allt för mycket =) Bella var ju inte i lekrummet, jo iofs men med oss då, men hon var nöjd i barnstolen nästan hela tiden. Annars åt vi goda middagar hemma men några sena kvällar var det inte tal om. Det tar på krafterna att vara ute hela dagarna med barn så vid 23 sov vi allihopa nästan varje kväll.

Bella verkar ha uppskattat allt ståhej och har varit glad och pigg hela helgen. Hon har sovit och ätit som vanligt så trots att det var bra mycket mer ljud och fart än annars så verkade det inte påverka henne. Hennes kusiner är väldigt förtjusta i henne och det är så härligt att se! Fyra tjejkusiner; Bella (8 mån), Nora (2,7), Isa (3) och Tuva (snart 5). Ett härligt gäng!

Tack alla för att ni ville umgås med oss över påsk!


 
Farmor/mormor med sina fyra barnbarn

 
Långbord hemma hos oss


Tuva, Isa och Nora

  
Nora har (tillfälligt) lessnat, Bella äter kex och solar, Pontus och Bella åker madrass

 
Första dagarna höll sig Tuva nära en vuxen men sista dagen åkte hon gupp, alldeles själv!


Sämre kan man ju ha det...

 
Jodå, Pontus fick sin vilja igenom. Det blev några åk i barnbacken med Bella på ryggen. Film kommer.

  
Lilla Lo! Nora försöker förgäves tacka honom för nallen, typ tio gånger...


Nöjd Nora

Kommentarer
Postat av: Elle

Och som jag väntat på den här uppdateringen! :)

Verkligen mysiga bilder på er allihopa! Kan lungt påstå att jag är avundsjuk! Vill också till fjälls. Blir ev sista april... :)



Sköt om er! Kram kram.

Postat av: Maria

Tack igen för en jättemysig helg! Hoppas du mår bättre nu! Trist att må så där när det fanns så mycket mat och godis hela helgen...

Hälsa familjen!

2009-04-15 @ 10:11:59
Postat av: Johanna

Vilken mysig påsk! Började bli lite orolig när du inte uppdaterat! Nu kan jag slappna av...



:)

2009-04-15 @ 15:34:14
URL: http://johannaijakan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback