Jobb & personalfest

Ikväll är det personalfest, ska bli jättekul! Vi ska bowla och äta kräftor, jag är inte särskilt bra på något av det men det löser sig nog =) Respektive är också bjudna men tyvärr så jobbar Pontus. Bella då? Jodå, Pontus föräldrar kommer hit och är barnvakt. Pontus böjar 14 och slutar 22 men de kommer redan vid 11 och stannar tills någon av oss kommer hem, får se vem som kommer först.

Igår var Bella också utan oss, Hanna och Marcus var barnvakt hela dagen då både jag och Pontus jobbade (blev så då jag bytte dag för att kunna vara ledig förra helgen) och det hade gått jättebra! Lite gnäll på eftermiddagen då hon blev trött (löstes genom en lur) och några krokodiltårar då hon kände sig övergiven om framför allt Hanna lämnade rummet de var i men annars hade allt gått finfint! Känns så skönt att ha några man verkligen litar på och som bor i  byn.

Nu ska jag duscha och greja innan Pontus föräldrar dyker upp. Då ska vi äta lunch tillsammans innan jag går på jobbet. Börjar inte förrän 12 så det blir inte många timmar men det är ok då det ändå var en ren bonus att jobba idag. Jag är alltså ledig enligt schemat men de frågade om jag vill gå in extra och då Claes och Marie ändå ville komma så förmiddagen så passade jag på att tjäna någon extra peng! =)

Grattis till Elleonora och Peter med som nu har lille Edwin hos sig!





Mirabelle som färsking, en dag gammal. Mumma!

Kommentarer
Postat av: Pontus

Enligt din väderspalt här ovan ska det bli växlande molnighet utan regn måndag-tisdag. Innebär det vandring? Tar vi oss upp i Anå hemifrån eller ska vi rodda skjuts?



STORA pussen!

2009-08-16 @ 19:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback