Det funkar!

Denna månad är första gången som jag och Pontus har tagit föräldraledigt 50% och jobbat 50%, båda två. Så som vi har ändrat och donat på försäkringskassans hemsida så var jag lite nervös över hur det skulle funka, om vi skulle få det vi begärt och i rätt tid. Men ja, allt stämmer! Och lönen från jobbet var lite mer än jag räknat med så alles güt. En bra start på helgen alltså!

Mirabelle sover i vagnen ute, har sovit snart två timmar nu så snart är det nog dags för lunch. Tänkte testa något nytt idag; fiskpinnar. Jag vet, det känns lite som "fuskfisk" men jag köpte iaf de dyraste Konsum hade, haha. Det var iaf 60 % fisk och bara ett E-nummer så det känns ok så här någongång. En ny favorit är iaf blodpudding. Vi lägger små kuber i en skål, slår på mjölk och micrar. Då blir de mjuka och saftiga och uppenbarligen väldigt goda för en 1-åring! Men jag måste säga att hon äter typ allt, som päronen sina! =)

Igår gjorde Mirabelle en praktvurpa ute på gatan. Vi hade varit i lekparken för att fördriva lite tid innan bad, välling och nattning och var på väg hem. Det var blött ute så hon hade gummistövlar på sig och det är inte så lätt att gå i dom så jag höll henne i ena handen. Men hon viftade och var väldigt tydlig med att hon ville gå helt själv. Jag släppte, gick baklänges framför henne och efter cirka en meter faller hon framstupa med sån fart att fötterna liksom svingades mot ryggen då hon låg på magen. Iiiiiihhhh!!, lät det förstås följt av ett riktigt "det-här-gör-ont-grin" och då jag lyfte upp henne var hon blodig under näsan. Jag torkade bort för att se om det var ett djupt sår men det var det inte så vi gick in och tvättade det och så smånigom hela Bella. Hon glömde det snabbt men nu imorse var det lite rött och svullet runt såret men det lägger sig nog. Blir nog en hel del vurpor framöver!

Efter Mirabelle ätit lunch nu så åker vi till Hanna och Marcus och grabbarna. Lite lek och stoj innan Pontus slutar kl 17 och då ska vi käka ihop. Men det blir en kort kväll, vi tänker inte sova över och Bella lägger sig ju krin 20. Dessutom måste vi ju se Anna Anka hos Skavlan kl 21!


Mirabelle


Kommentarer
Postat av: sara,bia å isa

men shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit vad söt hon är på den där bildn!hjärtat smälter!

Postat av: Maria

Ha en skön helg!

2009-09-25 @ 14:58:29
Postat av: Lina

Sara: Jag vet! Pontus pappa har tagit den, skitfin!

2009-09-25 @ 19:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback