Tyresta nationalpark

Idag var hela familjen i Tyresta nationalpark inte mindre än fem timmar. Hur mysigt och fint som helst och våra små tjejer skötte sig exemplariskt, det vill säga en sov och åt och en sov mindre men åt mer och var var god och glad, haha. Vi gick en barnvagnslinga som gick genom parken och det var verkligen bekvämt och väldigt fin natur. Vagnen var super och vi är verkligen nöjda med den! Det enda vi reagerar på är att vi skulle vilja få Bellas ryggstöd ännu mera upprätt? Någon med erfararenheter från Baby Travel syskonvagn som har några tips?






Vi hade med oss korv som vi grillade och en termos kaffe. Enkelt och gott! Väldig skönt att få komma ut i friska luften och att få röra på sig. Molly är ju bara sex dagar och vissa kan säkert tycka att hon är i minsta laget att ta med på aktiviter men vi var ju utomhus hela tiden och vi åkte bil dit så det känns lugnt. Glad ändå att ha fött båda barnen i en period då RS-virus och liknande är ytterst ovanligt. Det cirkulerar väl mellan november och mars typ?

Undra när jag kan gå med Bella och Molly på Öppna förskolan? Är ju massa barn, inomhus och leksaker alla har i munnen så det känns ju lite mer riskfyllt än en dag i skogen om man säger så. Men samtidigt behöver ju ingen förutom jag ta i Molly. Hon kan ligga i vagnen eller sitta i en babysitter hela tiden. Kommer ju bli långa dagar då Pontus börjar jobba så jag tror det är viktigt för oss alla att vi aktiverar oss, genom t.ex ÖF. Men någon vecka kan vi ju vänta. Hm, ska rådfråga BVC på tisdag då vi ska dit. Att Bella ska börja på dagis igen har jag förträngt i några veckor, haha. Fick värsta beslutsångesten precis då vi skickade in bekräftelsen att vi ville ha platsen och nu velar jag fram och tillbaka. Men jag vill iaf träffa personalen och få info om hur det är för 15-timmars där; tider, måltider, avgifter etc. Sen får vi se. Pontus vill att vi iaf testar och om Bella vantrivs kan vi ju alltid säga upp platsen och det kanske är rätt. Bella är ju ändå rätt tuff och har inga problem att ty sig till andra vuxna och gillar ju att vara med andra barn så hon kanske skulle tycka om det? Hon gillade ju dagis i Funäs, och nu då hon är äldre kanske det är ännu roligare? Men att skola in igen och att lämna en och sen gå hem med den andra.... Skär lite i mammahjärtat och det känns helt ologiskt samtidigt som jag vill ge Molly samma tid och uppmärksamhet jag kunde ge Bella och då kan kanske 15-timmars vara en bra grej? Kommer ju spendera massa tid med båda ändå. Jaja, vi får se vad de säger först så återkommer jag med beslut!

Molly har sovit precis hela dagen förutom då hon ätit så jag antar att hon vilar upp sig inför hennes spöktimme som hitills varit kring 00-02. Orolig, lite magont kanske och nöjer sig inte med bröstet eller ligga nära oftast. Inatt hade Pontus henne nästan två timmar. De kollade på TV sittandes och ståendes medans jag sov, lyxigt! ;) Men vi försöker hjälpas åt både med Molly och Bella och det är nog viktigt att inte bara jag har Molly och Pontus Bella utan att vi växlar så de båda får ha oss, och vi dem!

Nä, nu blir det kvällsfika!

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vilket mysigt ställe! och en barnvagnsslinga dessutom, där ligger Sundsvall i lä kan man säga :)



Förstår dina tvivel ang förskola eller ej för Bella. Jag skulle resonera precis som du gör, åt båda håll... ta det som det kommer och gör det som känns bäst, det blir nog en bra lösning tillslut.



Ha en bra vecka, kram!

Postat av: Annie

Förstr hur du tänker ang förskolan, men det kan nog vara skönt och roligt för Bella också att ha ett eget sammanhang med kompisar och en massa lek några timmar/veckan. Blir ju annorlunda hemma när en nyfödd och en tvååring har ganska olika behov. För Ebba blev det en toppengrej att ha förskolan som sitt och nåt hon berättade om när jag och lillebror kom och hätade henne. Hon njöt av att liksom känna sig lite självständig. Och jag tyckte att det var jätteskönt att kunna ge Lukas mer fokus. Men det är väl som med allt annat, att man får tänka och sen göra det som känns bäst helt enkelt, och an kan ju som sagt alltid säga upp platsen... ;)

2010-08-10 @ 20:47:10
URL: http://anniesauditorium.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback