Buhäää!!

Idag var sista gången på föräldrakursen. 14 gånger har vi varit sex mammor som träffats och pratat barn och "barnuppfostran" och en hel del annat som inte fanns med i kursen, haha. Det är två förskolelärare som gått en specifik utbildning kring detta och som har hållt i det. Det har varit så kul och bra! Det bästa har varit att varje torsdag fått träffa andra vuxna och få fika i hyfsad lugn och ro (bara Molly i knäet iaf) och bara få vara Lina en stund. Eller ja, bara barnsnack nästan ju men ändå! Alla deltagare har varit så trevliga och det var en fin stämning i gruppen. Jag kan verkligen tänka mig att umgås privat med varenda en av dem har jag också gjort det med men jag ska nog lägga in en stöt på resten med! ;)

Jaha, torsdag igen då. Imorgon kommer mamma och moster Susanne och stannar över helgen. Ska bli kul! Tror det blir någon julmarknad på lördag eller om vi sticker iväg och åker pulka och grillar korv. Varken mamma eller moster är ju några "in till stan"-typer direkt. Det är rätt svårt med två barn med, eller iaf nu på vintern med massa kläder som ska på och av hela tiden.

Nu då mamma och Susanne kommer har de med världens bästa julklapp som vi syskon får varje år av mamma och pappa; älgkött! Vi har köpt en frys och ställt i förrådet för att vi ska kunna ha älg nu med. Vår frys inne är så liten så det ryms inte. Men nu kan vi ta emot dryga 40 kilo färs, bog, fransyska, biff, filé....Mumma!

Appråpå mat så har Molly börjat få gröt och hon älskar det! Första gången förstod hon inte hur hon skulle få in det i munnen men nu gapar hon stort. Har testat skrapad banan med men det var inte alls gott tydligen. Mango på burk går ner men inte som gröten. Ska testa mat snart med men än så länge funkar gröten fint. Tror vi ska börja ge gröt eller ersättning 2 ggr/dygn nu. Försöka minska på amningen då jag tror det blir lättare att få henne att sova i egen säng om vi kan föra över fokus på mat istället för bröst och att hon är mättare och att Pontus kan ha henne mer på kvällarna. Nu ligger hon oftast i min famn och snuttar tills vi lägger oss och fortsätter snutta, haha. Det gör mig som sagt inget alls men jag vill inte att det ska vara så speciellt länge till. Igår somnade hon i Pontus famn efter en flaska ersättning och han kunde utan problem få över henne i sin säng. Där sov hon gott nästan två timmar men så fort vi om in i sovrummet så vaknade hon. Jaja, men det var en delseger iaf! =)

Då Bella vaknat och ätit Mellis ska vi ut!! De har inte varit ute på dagis sedan i måndags för att "det är så kallt och oplogat" ?! Haha, det har inte varit under minus tio och det är max 2 dm fin lätt snö. Snacka om skillnad motför dagis i Funäs...

Kommentarer
Postat av: Maria

Ha så mysigt i helgen nu!

2010-12-03 @ 12:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback