BB-väskan packad

Nu har vi packat BB-väskan! Då Bella låg i magen hade den nog varit packat en stund vid det här laget men allt känns lugnare och fortare på samma gång nu. Alltså lungt för att vi gjort det förr men fort för att tiden går fortare pga Bella och semester och allt som är nu. Är i v 38 (37+3) så det kan ju bli närsomhelst nu, eller om en månad med för den delen, haha. Hoppas att jag inte går över, fast man ju såklart inte kan styra det. Bella kom 39+1 och det var perfekt. Helt klar och redo bebis och en mamma och pappa som inte var döless =)

Googlade lite då jag skulle packa BB-väskan utifall jag glömt något men jag kan konstatera att allt var med, utom sånt som jag aldrig skulle ta med, men som fanns med på vissa listor. Vad sägs om doftljus eller bild på någon/något man älskar? Haha, för vissa är det säkert bra men som jag minns det hade jag varken tid eller lust för något annat än att få fram ungen! Doftljus skiter man väl i då, eller? Nä, alla får ju göra som man vill såklart men jag är inte den typen....

Blir däremot en större väska denna gång. Dels hade vi med oss för lite kläder till oss sjölva sist och sen så har vi denna gång även packat ner ett nöd-kit till Bella. Vi vet ju inte var hon ska vara, faktiskt. Känns så där men det är ju inget att göra. Mina föräldrar är här några dagar ännu nästa vecka men det finns ju noll garanti för att Molly kommer då. Pontus föräldrar säger att de kastar sig i bilen så fort vi ringer men de bor ju 55 mil bort! Inte alls säkert att de hinner fram. Pontus mamma sa förvisso något om att flyga och det går ju fortare. Sen har vi ett par kompisar vi kan ringa, men vi tänker ju inte binda upp dom på att vara hemma från nu och en månad framåt! Nä, vi måste vara beredda på att Bella får följa med och att jag får sköta en hel del själv medans Pontus är med henne. Inte speciellt lockande men realistiskt och helt ok.

Så vad är då i väskan? Jo, detta:


Molly:
2 bodies
2 byxor
2 mössor
2 strumpor
1 filt

Lina:
1 tunna mysbyxor
1 3/4 mammajeans (som funkar även ogravid men sjukt sköna förstås)
1 tunn l.ä mammatröja
2 långa t-shirts
1 linne
2 amningsbehåar
1 tunn kofta
1 tunn sjal (tillgänglig för den familjemedlem som behöver den mest just då)
1 tunn bandana för att kunna ha blöt runt huvudet
1 par strumpor
Hårvax
Bodylotion
Bindor
Deo
Underkläder
Tandborste

Pontus:
Underkläder
T-shirts
Tandborste
Kamera
Shorts

Bella:
1 shorts
1 t-shirt
1 l.ä
2 böcker
Välling
Flaska
Napp
Barnmatsburk
Leo (ej packad nu såklart men får inte glömmas)


Hm, jodå. En rejäl väska men det får det vara värt. Något som saknas? Babyskyddet är väl dags att sätta dit med. Har ju en platta som man sätter fast i stolen. Går ju att använd bara skyddet med men plattan ska ju dit ändå så.

Jag är inte nervös inför själva förlossningen men tiden innan (funderar hur långt bort hemifrån jag vågar röra mig med Bella ännu nästa vecka då Pontus börjat jobba efter semestern igen) och såklart var vi gör av Bella. Men Molly ska ju ut så på ett eller annat sätt löser sig ju allt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback