Kom ut nu Molly!

Skansen. Hm, jo visst är det mysigt att strosa runt och det historiska värdet är imponerande med alla gamla hus och så men annars? Slitet, gammalt, dyrt skulle jag vilja säga. Vi var där hela dagen igår och vi hade väl rätt trevligt som sagt men det var inte värt 230 kr. De djur som Bella förstår är djur (de stora rovdjuren ligger ju bara och vilar i värmen) är ju typ getter och grisar och dom kan man se gratis på närmsta 4H-gård! Låter kanske lite snål nu men nä, blir inga fler Skansenbesök förrän Bella är så stor så hon kan uppskatta att se alla djur och kanske åka lite karusell.

Appråpå karsusell så kanske det blir ett besök på Grönan. Antingen nu sista veckan Pontus har semester eller om vi gör det nästa vecka då mamma och pappa är här. I så fall på eftermiddagen då efter Pontus slutat. Lundell spelar ju nästa fredag och det skulle vara kul att se. Då är det tre dagar till BF men jag kan ju ta med journalen =) Är ju ute och rör mig dagtid så det måste ju gå lika bra på kvällen? Dessutom är ju mamma och pappa med då så det känns ju ännu bättre. Får se vad det blir!

Jag var hos barnmorskan idag och hon kunde konstatera att Molly ligger högt och är fullt rörlig. Går in i v 39 imorgon så hon tyckte jag kunde förbereda mig på sugklocka, tång och snitt, fast det kan ju såklart bli en helt normal förlossning med! Bella kom ju med sugklocka och även hon var fullt rörlig fram till dess att förlossnigen startade.... Haha, jaja ut kommer dom ju alltid! Är inte nervös för det även om jag såklart helst vill ha en vanlig förlossning, helst nu. Är lite less på magen nu faktiskt. Längtar efter Molly och att kunna röra mig precis som jag vill igen. Är ju fortfarande oförskämt pigg, till och med revbenssmärtorna har nästan försvunnit helt, men det tar emot att stå på huk, lyfta Bella, springa etc. Sånt som tvååringar gillar =) Även att sova är sådär nu. Känner sammandragningar på ett sätt som jag aldrig upplevde med Bella och det stör ju nattsömnen extra mycket som om det inte vore nog att bara kunna ligga på en sida, oftast. Molly gillar inte då jag ligger på min högra sida för där har hon sina fötter och händer, haha.

Igår sålde vi Kronanvagnen och köpte syskonvagnen, Babytravel. Kommer sakna Kronan då vi verkligen varit supernöjda med den men oj vad fin den nya vagnen är! Helt ny och så ren och fin! Stor såklart men verkar ändå lättkörd och smidig. Bella har provsuttit men vi har inte rullat den ute. Hon har ju lillvagnen vi köpte av brorsan så det känns lite skumt att dra omkring på en halvfull vagn i onödan. Men jag ska övningsköra då Pontus är hemma två veckor efter förlossingen, haha. Framför allt buss vill jag testa med Pontus med mig första gången. Pendel och tunnelbana är helt lugnt men buss kan vara trixigare tror jag pga mindre utrymme både i dörrar och väl inne. Åker väl en hållplats eller två bara för att testa, hihi!

Nu ska vi åka och bada, är 26 grader varmt här så det känns lockande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback