Helgen

Så var ännu en helg över. Effektiv men kanske inte så rolig eller romantiskt. Jag och Pontus har ju knappt sett varandra men det resulterade ju i en superfin trall som bara saknar en, två brädor innan den är helt klar! Jo, lite städning på tomten, plantering av blommor och flyttning av grillen återstår ju men det är ju en bagatell i sammanhanget. Var verkligen toppen att Pontus föräldrar kunde komma ner och hjälpa oss.

Både jag och Pontus var så trötta igår! Jag slut psykiskt och Pontus fysiskt, haha. Pontus fick höra på jobbet idag att akademiker inte ska syssla med kroppsarbete =) Jag är så imponerad över hur händig han faktiskt är! Men som sagt, att vara med Bella hela tiden utan avlastning av Pontus en hel vecka (förutom kvällar alltså) och sedan en hel helg tar också på krafterna. Nu hade ju jag Marie här som sagt men det är inte samma sak som Pontus, såklart. Och har man gäster slänger man sig ju inte i soffan och dreglar på kudden då Bella sover heller? Haha, inte så ofta jag sover på dagarna iofs men vila på ett annat sett gör man ju då man är helt ensam.

Men nu är det alltså måndag igen och vi har haft en skön vardagskväll. Pontus var hemma vid 16.20 (fantastiska sommartider!) så vi åt middag som värsta Svenssons vid 17 och sedan cyklade vi till en lekpark och var där 1,5 timme. Solen tittade fram och det var riktigt skönt. Bella klättrade, hoppade och gungade. Pontus hjälpte henne med grejer som hon egentligen är lite för liten för så det ska bli kul hur det blir nästa gång då jag är med henne ensam. Klättra i ställningar lämpade för smidiga 3-10-åringar är väl kanske lite trixigt för en tjockis? ;) 

Jag är fortfarande trött efter helgen så Pontus åkte och handlade, något som jag normalt vill göra. Har alltid gillat mataffärer av någon anledning. Följde alltid med mamma och handlade då jag bodde hemma och dessutom så är det skönt att komma iväg ensam och go och strosa i egen takt. Haha, vilken jäkla kvinnofälla va?! "Jo, min egentid är på Willys, så skönt". Idag sa Pontus att jag måste vila om jag är trött och sa att jag inte ska tänka på att städa och så. Jättegulligt men helt förvirrat. Jag städar typ var 14:e dag och det kan man väl knappast slita ut sig på? Däremot ser jag Beverly Hills slaviskt och är en flitig slösurfarare då Bellis sover sin lunchlur. Är ju hellre världens bästa och piggaste mamma till världens bästa och piggaste 2-åring än har ett kliniskt hem, liksom. Finns säkert dom som fixar både och men nej, det är inte min stil.

Nu vankas nog kvällsfika och kanske film....hm, nej tittade nu och det är bara "Kate & Leopold" som visas. Blir nog 2 1/2 men följt av SATC om vi är vakna då =)


   
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback