Imorgon börjar semestern!

...Eller ja, Pontus ska ju jobba först men vid 19 åker vi mot Sundsvall för två veckors semester! Skönt att åka på kvällen/natten då vi inte har AC bilen plus att Bella kan sova större delen. Egentligen skulle Pontus jobbat halvdag på torsdag men han har tagit ledigt för att slippa trafiken bland annat och för att han ju måste städa torpet hela torsdagen inför midsommarfirandet. Nej, jag kan inte städa, faktiskt. Risk för sorkpest etc pga djurspillning och det är inte bra för gravida. Så Pontus räknar med en heldag av gräsklippning, dammsugning, skrubbning och putsning. Haha, stackare men kul ska det bli på fredag iaf!

Pontus har fyra veckor och de övriga två ska vi vara här hemma. Lite besök men mest bara ladda inför tvåbarnslivet, haha. Känns underbart att vara lediga tillsammans i fyra veckor! Vi har aldrig haft en sån lång semester tillsammans, dags efter 11 år =) Efter midsommarhelgen har vi nästan inget planerat vilket känns skönt. Första veckan har mamma och pappa tagit semester så då ska vi ju åklart hänga med dom mest, mysigt.

På måndag ska jag beställa nya glasögon! Ska bli så grymt kul även om förlusten av de gamla fortfarande svider. Jag la dem på biltaket då vi skulle på IKEA och ja, det var det sista jag såg av dom. Så klumpigt! Tur dock att det var dom och inte mina solbrillor, för de vanliga var fyra år och det var läge att byta ändå, dels för synstyrkan och dels för att jag vill ha en ny modell. Just för att de var så gamla så får jag hela 568 kronor för dom genom hemförsäkringen, haha. Jag var osäker på om de överhuvudtaget betalade ut för glasögon, speciellt då de tappades bort så här slarvigt men det gjorde de som sagt. Men ju äldre de är desto mindre pengar. Efter tre år dras 50 % av värdet bort och sen självrisken på det men jaja, lite blev det ju iaf! Vet inte vad jag ska ha för modell nu. Blir nog rejäla bågar igen iaf, tycker mitt rätt stora ansikte passar i det och desutom är det bra då jag oftast är osminkad. Då händer iaf något i ansiktet liksom! Svart, silver eller brun blir det nog. Kommer ta tid det här! Fast då jag hittade de förra gick det fort, var verkligen kärlek vid första ögonkastet, hoppas på det nu med! Hoppas även att de hinner bli klara innan vi åker tillbaka så de slipper skicka dom men de trodde de hos optikern iaf.

Imorse var jag och Bella på väg till Öppna förskolan men på typ halva vägen vände vi då jag beslutade att vädret var bättre lämpat för en dag på stranden. Mycket nöjd med mitt beslut! Vi hade det supermysigt och Bella leker så fint vid vattenbrynet. Kånkar hinkar, gräver, flyttar vatten mellan olika kärl, letar pinnar, äter fint sittandes på filten...Underbart! Idag "lekte" hon dessutom med tre supergoa sjuåriga tjejer som byggt ett gigantiskt slott med liten pool i. Bella hjälpte glatt och stolt till med att bära vatten så länge hon fick order om det, haha. Hon gillar verkligen att känna sig behövd och bekräftad, något vi försöker göra hemma med. T ex så får hon hjälpa till att duka bordet och så där. Vid 12 började det tyvärr molna på rejält så vi åkte hem. Men tre timmar i sol på stranden är inte fy skam! Hemma sov Bella tre timmar och jag en. Jag vet! Vi har ju satt max två timmar på Bella nu men jag somnade och hon vaknade inte, haha. Var ju rätt pigg nu ikväll så vi var ute i lekparken ända till efter 20 och sen somnade hon gott och helt utan protester starx efter 20.30, skönt. Hennes gråt för någon kväll sedan verkar ha varit tillfälligt. Hoppas!

Ska försöka blogga från Sundsvall med men lovar inget. Semester först, blogg sen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback