Omväxlande väder!

I lördags var det som sagt varmt (kring 20  i skuggan) och soligt men igår frös vi med vindjackorna på. Idag var dock värmen tillbaka igen, verkligen! Efter vi spenderat förmiddagen på ÖF så gick vi hemåt och Bella somnade som vanligt i vagnen. Ställde henne i skuggan medan jag själv drog på mig shorts och bikiniöverdel, lånade lite Bamse-solkräm av Bella och tryckte ner mig i en solstol. Så najs!! Tyvärr sov hon ovanlgit "kort", 1 och 10, men jag njöt verkligen hela tiden =)

Sen åt vi mellis ute på en filt, jättemysigt. Bella satt så snällt och drack mjöl och åt macka innan vi gick en rätt lång prommis med dockvagnen. Stora tjejen! Sen började jag känna mig lite yr och jag påmindes om då jag svimmade i Thailand då jag var gravid med Bella så jag bestämde att det var dags för lite paus inomhus och vätskepåfyllning. Lämpligt nog var det Beverly Hills på 4;an, säsong 1! Helt underbart, älskar amerikanska ungdomsserier. Dawsons Creek och O.C är favoriter men Bevvan är ju en klassiker i en klass för sig! Bella verkade nöjd med att vara inne en stund och hon satt faktiskt själv över 30 minuter (!) och byggde lego! Detta är högst ovanligt men ett mycket välkommet inslag, speciellt med tanke på Molly...

Sen var det dags att påbörja matfix och helt plötsligt kom Pontus hem, 16.40! Det är en timme tidigare än normalt så jag blev såklart jätteförvånad! Glatt berättade han att de nu har sommartid på kontoret och att han kommer vara hemma ännu tidigare framöver. Då han flexar och börjar en halvtimme tidigare så slutar han nu under sommaren redan 15.00! Han är alltså hemma vid 16! Dock så kan det såklart hända att han måste stanna ibland då inte alla i hela utbildningssverige har de här finfina tiderna men ändå, underbart!

Vi åt middag och sen gick vi ut en sväng hela familjen men då märktes det att Bella sovit "lite". Hon var inte sugen på att gå och hon störde sig enormt på sanden som fastnade på fötterna i lekparken så vi gick hemåt istället och lekte lite inne. Vid 19.30 nattade Pontus Bella medan jag åkte och handlade. Har ju tidigare gjort så att jag har handlat med Bella på dagtid men det är slut med det nu. Detta var mycket smidigare! Bella tycker inte att det är så skoj att sitta still i en kundvagn och jag tycker det är supertungt att dra runt en vagn full med mat + Bella i en stor mataffär. Nä, så här får det bli!


  
1) Kyligt igår i lekparken 2) Pontus fick inte hjälpa till 3) Eh, don't try this at home...

 
1) Mirabelle skrattar på beställning. Krävs lite övning innan hon blir lika duktig som kusin Isa. 2) Flygplan!


Kommentarer
Postat av: Farmor Marie

Vad harligt att se Bella ute i sommarklader. I morgon bitti flyger vi hem. Har bestamt att ha sandaler hur vadret an ar i Jamtland, burr! Kram till er alla, extra puss pa Bellfis

2010-05-18 @ 20:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback