Vart tar tiden vägen?

Trodde jag skulle kunna blogga hur mycket som helst nu då jag är "hemmamamma" men det är trixigt att få till som ni märker av uppdateringstakten... Det krävs ju att barnen sover för att jag ska kunna blogga. Bella är, på gott och ont, väldigt sällskaplig och kan inte låta mig sitta vid datorn själv. Och är Molly vaken så antingen äter hon, hänger i bärselen eller blir 100 % underhållen. Så den tiden som finns är på förmiddagen då Bella är på dagis och Molly sover (vilket hon såklart inte gör ibland) eller efter lunch då jag hämtat Bella och hon sover middag, och förhoppningsvis Molly med. Visst kvällarna kan jag ju använda men de känns så korta ändå så de spenderar jag helst med Pontus. Och Molly då förstås som inte alls förstått poängen med att lägga sig själv i sängen.

Jaja, nu har jag slösat massa tid på att skriva att jag inte har tid...

Vi har sysslat med en hel del senaste tiden, även om mycket går runt runt. T ex så är ju en stor favorit för den här familjen att grilla korv utomhus. På ett alldeles lagomt "skogigt" ställe för en småbarnsfamilj, har tre vi brukar variera oss med, beroende på hur långt vi vill åka. Sist uppgraderade vi oss till hamburgare och det var inte helt fel!

Jag, Molly och Bella var på utflykt i fredags (har henne oftast hemma från dagis på fredagar fast hon får gå) med Robin och Noa. Vi tog pendeln till Södertälje och lekte i lekpark och var på Torekällberget. En superdag med strålade sol och nöjda barn. Jag och Robin fick t.om äta lunch själva medan Noa och Bella lekte med lego som fanns på caféet! Lilltösen sov så oj vad jag njöt =)

I helgen hade vi lite av en reunion här med tjejerna från högskolan. Alla kunde inte vara med men de flesta och det var så roligt att träffas igen! Många av oss har barn nu så de var ju med men det gick fint. Lugna mammor och coola barn. Det blev dock den lugnaste återträffen vi haft, haha. Vi åt take-out thaimat, vissa av oss drack lite vin, vi drack jättegoda latte som Pontus gjorde (han gjorde iofs allt, haha) och pratade såklart!

Nu är det redan onsdag?! Veckorna går superfort och Molly växer som en galning tycker jag. Snart tre månader och börjar blir bara sötare och roligare för varje dag! Hon är nästan helt stabil i nacken, älskar att stå i våra knän, lyfter huvudet jättehögt då hon ligger på mage, ler hela tiden då vi pratar med henne, försöker få till ljud och lyckas då och då, dregglar som en galning, kräks och bajsar som en galning, ammar jättemycket, äter ersättning en gång varje kväll så jag får en chans till återhämtning, sover helst med mig och då antingen med bröstet i munnen eller med ansiktet mellan dom...Haha, ja lilltösen våran! Det är mycket som är annorlunda motför med Bella. Dels att hon är mer fysisk, det där med att stå på egna ben i våra knän sysslade aldrig Bella med och Molly är starkare i nacken. Sen så var ju Bella väldigt nöjd med att somna och sova i sin egen säng och det gör väl Molly ibland med men allra helst sover hon med mig. Jag har säkert också ett annat förhållningssätt till Molly motför med Bella då hon var bebis. Då kunde jag verkligen inte slappna av och sova om hon var i sängen men nu sover jag hela nätterna även om Molly har någon sorts buffé på gång med mina bröst, haha. Får dock ont i knäna av att ligga på sidan hela tiden och jag saknar ju att kunna ligga nära Pontus så vi försöker att lägga henne i egen säng nästan varje kväll men vill hon inte så behöver hon inte. Det är väl också en skillnad, jag är trött efter att ha varit med två barn nästan hela dagen och Pontus är trött efter en hel dag på ett utmanande jobb och en kväll med hus- och barnbestyr så vi tar den lätta vägen istället för att stå och vyssja henne vid sängen. Men snart så, haha ;)



 Nu är en av två vaken så bilder blir en annan gång!

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt med uppdatering:) ni gör helt rätt, varför krångla till saker, man ska göra det lätt för sig och hela familjen. Ja tänk att två småttingar kan uppsluka ens tid så fenomenalt;)

2010-10-20 @ 13:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback